ورود کاربران



تازه وارديد؟ ثبت نام كنيد


آپلود ویدیو

با انتشار ویدیو در دالفک، مشتریان جدید را کشف کنید.
http://www.dalfak.com

پرداخت با کارتهای عضو شتاب

آگهی های جدید

کلمات کلیدی

آموزش تعمیرات هارد دیسک و بازیابی اطلاعات با مدرک

آموزش تعمیرات هارد دیسک و بازیابی اطلاعات با مدرک

کلاس آموزش تعمیر هارد بصورت خصوصی برگزار میشود.
آموزش بصورت عملی و کاربردی میباشد.
عزیزانی که از شهرستان می آیند میتوانند از امکانات خوابگاه استفاده کنند.
آموزش تعمیر هارد با ابزارهای تخصصی میباشد.
کار با دستگااه ریکاوری هارد PC3000 نیز امکان پذیر میباشد.

برخی از مطالب ابتدایی جلسه اول توسط استاد که در کلاس تعمیرات هارد بیان میشود:
ظرفیت و عملکرد هارد دیسک :
یک دستگاه رومیزی معمولی دارای یک دیسک سخت با ظرفیتی بین 10تا40 گیگا بایت می باشد. اطلاعات در شکل فایل ها بر روی دیسک سخت ذخیره می شوند. یک فایل مجموعه ای از بایت ها می باشد. این بایت ها باید برای حروف فایل متن دارای کدهای ASC II شوند یا باید دستورالعمل برنامه نرم افزاری برای کامپیوتر باشد همچنین می تواند رکورد یک مبنای اطلاعات باشد یا می توانند رنگ های پیکسلی برای یک تصویر GIF باشد.
فایل بدون توجه به اینکه چه محتوایی دارد، از رشته ای از بایت ها تشکیل شده است. هنگامی که یک برنامه در کامپیوتر در حال اجرا شدن است. ملزم به این می باشد که دیسک سخت بایت های آن را بازیابی کند و آن را یکباره به CPU ارسال کند.
دو روکش برای ارزیابی عملکرد دیسک سخت وجود دارد :
نرخ اطلاعات- نرخ اطلاعات تعداد بایت ها در ثانیه می باشد که درایو می تواند به CPU تحویل دهد. سرعت بین 5 و 40مگا بایت در هر ثانیه معمول می باشد.
زمان جستجو- زمانی بین زمان درخواست CPU برای یک فایل و زمان ارسال اولین بایت از فایل به CPU – زمانی بین 10تا20 میلی ثانیه معمول می باشد.
دیگر پارامتر مهم ظرفیت درایو می باشد که تعداد بایت ها در آن نگه داری می شود.
داخل دستگاه
بهترین روش برای آگاهی از چگونگی عملکرد دیسک سخت نگاه کردن به داخل آن می باشد. توجه داشته باشید که باز کردن یک دیسک سخت منجر به خرابی آن می شود، بنابراین این کار چیزی نیست که در خانه بتوانید انجام دهید مگر اینکه یک درایو خراب داشته باشید.
در زیر یک درایو دیسک سخت معمولی را می بینیم:
این قطعه، یک جعبه آلومینیومی مهر و موم شده با کنترل کننده الکترونیک که به کنار آن متصل است، می باشد. قطعات الکترونیک مکانیسم خواندن/ نوشتن/ و موتور که صفحه های فلزی را می چرخاند، کنترل می کند.
قطعات الکترونیک همچنین محدوده های مغنایسی موجود در درایو را به بایت ها ترجمه کنند و خواندن و بایت ها را به محدوده های مغناطیسی برمی گردانند (رایت کردن) قطعات الکترونیک همگی در یک برد کوچک که از بقیه درایو جدا هستند، وجود دارند.
داخل درایو : قسمت تحتانی
در قسمت تحتانی برد، اتصالاتی برای موتوری که صفحه فلزی را می چرخاند و همچنین حفره های تهویه فیلتر شده که فشار هوای داخلی و خارجی را متعادل می کند، وجود دارد.
با برداشتن درپوش درایو درمی یابیم که قسمت داخلی بسیار ساده اما دقیق می باشد :
در این تصویر می توانید موارد زیر را مشاهده کنید :
صفحات فلزی- این صفحات با سرعت 7200 یا 3600 دور در هر دقیقه به هنگام عملکرد درایو می چرخد. این صفحات فلزی برای بالا بردن مقاومت ساخته شده اند و دارای صیقل آینه ای می باشند. (چنان که شما می توانید چهره نویسنده را در آن ببینید و هیچ راهی برای جلوگیری از انعکاس تصویر در آن وجود ندارد)
اهرم- این قطعه هدهای Write/ Record (خواندن/ رایت کردن) را نگه داشته و از طریق مکانیسم موجود در گوشه سمت چپ بالایی کنترل می شود. این اهرم قادر به حرکت دادن هدها از مرکز به کناره درایو می باشد. اهرم و مکانیسم حرکت آن بسیار سبک و سریع است. اهرم موجود بر روی یک درایو دیسک سخت معمولی می تواند از مرکز به کناره و بالعکس به اندازه 50 بار در ثانیه حرکت کند.
داخل دستگاه : صفحات فلزی و هدها :
به منظور افزایش ظرفیت ذخیره اطلاعات، بیشتر دیسک های سخت چندین صفحه فلزی دارند. این درایو سه صفحه فلزی و 6 هد رایت/ خواندن دارد.
مکانیسمی که بازوی موجود بر روی یک دیسک سخت را حرکت می دهد، باید بسیار سریع و دقیق باشد.
این مکانیسم با استفاده از یک موتور خطی سرعت بالا قابل ساختن می باشد.
بسیاری از درایوها از روش Voice Coil استفاده می کنند. مثل روش مشابهی که برای حرکت بلندگو بر روی استریوی شما استفاده می شود.
ذخیره اطلاعات
اطلاعات بر روی سطح صفحات فلزی به صورت Sector ها و Track ها ذخیره می شوند.
تراک ها دایره های متمرکز می باشند و Sector ها (بخش ها) مخروطی شکل بر روی تراک می باشند.
یک تراک معمولی به رنگ زرد نشان داده شده است و یک بخش معمولی به رنگ آبی نشان داده شده است. یک بخش شامل تعداد ثابتی از بایت ها مثلاً 256 یا 512 می باشد. هم در درایو و هم در سطح سیستم عامل بخش ها اغلب به یکدیگر متصل می­شوند و Clusters (خوشه ها) را بوجود می آورند.
فرآیند فرمت کردن سطح پایین یک درایو تراک ها و بخش ها را بر روی صفحات فلزی بوجود می آورد. نقاط آغاز و پایین هر بخش بر روی صفحه فلزی رایت می شود. این فرآیند درایو را برای نگه داشتن بلوک های بایت آماده سازی می کند. سپس فرمت کردن سطح بالا ساختارهای ذخیره فایل مثل جدول تخصیص فایل را بر روی بخش ها می نویسد. این فرآیند درایو را برای نگه داشتن فایل ها آماده می کند.
صدای چرخشی که از درایو هارد به هنگام بازیابی اطلاعات به گوش می رسد ناشی از چیست ؟
بر روی آیکون یک فایل صفحه گسترده دوبار کلیک کنید. این عمل ساده در بسیاری از کامپیوترها 20 تا30 ثانیه طول می کشد تا کامل شود و در تمام این مدت دیسک سخت حرکت می کند. لامپ دستیابی دیسک سخت چشمک می زند و در درایو یک صدای وزوز یا نویز شنیده می شود. در صورتیکه مکانیسم درایو صدای بلندی داشته باشد، مطمئن خواهید شد که عملکردی در حال انجام شدن است.
در مقاله چگونگی عملکرد دیسک های سخت می بینید که بازویی وجود دارد که هدهای خواندن/ نوشتن را نگه می دارد. این بازو می تواند هدها را به تراک در نزدیکی مرکز یا نزدیک کناره دیسک انتقال دهد.
یک دیسک سخت معمولی دارای قطری به اندازه 5 اینچ (5/12 سانتی متر) می باشد. بنابراین این بازو می تواند در حدود 2 اینچ در سطح دیسک حرکت کنند.
سرعتی که این بازو با آن حرکت می کند، شگفت انگیز است. این بازو بسیار سبک بوده و مکانیسم آن بسیار دقیق می باشد و در صورت لزوم می تواند بر روی سطح دیسک هزار بار در دقیقه حرکت کند.
در صورتیکه درباره عملکرد بلندگوها فکر کنید، خواهید فهمید که تفاوت زیادی بین آن و دیسک سخت وجود ندارد. یک بلندگو یک Cone سبک را هزار بار در ثانیه جلو و عقب می برد تا صدا تولید کند. هنگامیکه بازوی دیسک سخت به سرعت جلو و عقب می رود، لرزش هایی را به وجود می آورد که در نتیجه آن می توانیم صداها را بشنویم.
به چه دلیل وقتی بر روی فایل ساده صفحه گسترده کلیک می کنید، هدهای دیسک باید بسیار سریع حرکت کنند؟ سه دلیل برای تمام حرکت ها وجود دارد:
برای شروع یک برنامه صفحه گسترده مثل اکسل، دیسک سخت باید برنامه را در راستای یک عدد DLL که آن برنامه را پشتیبانی می کند، بارگذاری نماید. اندازه کل تمام این فایل های متفاوت باید بین 10 تا20 مگابایت باشد. تمام فایل ها در تمام دیسک بخش شده اند. بارگذاری 20مگابایت اطلاعات میزان زیادی زمان می برد و ملزم به آن است که دیسک هزاران بار حرکت کند تا تمام اطلاعات را بازیابی نماید. فایل اطلاعات باید بارگذاری شود. سیستم عامل (OS) باید هد را به سمت دایرکتوری درایو حرکت دهد تا فولدر را پیدا کند، اطمینان حاصل نمایدکه نام فایل موجود می باشد و سپس محل فایل را کشف کند. سپس سیستم عامل نیاز به تعداد بسیار زیادی از تراک های پخش شده در تمام درایو برای دسترسی به فایل دارد.
در صورتیکه RAM پر باشد، سیستم عامل در حین بارگذاری باید قسمت هایی از حافظه RAM فیزیکی را برداشته و آن ها را بر روی فایل صفحه بندی دیسک ذخیره کند.
بنابراین هنگامی که سیستم عامل در حال بارگذاری برنامه صفحه گسترده و تمام DLL ها و فایل اطلاعات می باشد، در آن واحد سعی در رایت میلیون ها بایت از اطلاعات بر روی فایل صفحه بندی برای ساختن محلی برای برنامه جدید می باشد.
هد درایو در تمام سطح دیسک حرکت می کند تا این عملکردهای همزمان را انجام دهد.
در کل کلیک کردن بر روی یک آیکون ساده می تواند به حرکت40 یا50 مگا بایت اطلاعات بین درایو و RAM منجر شود و همچنین سبب تغییر محل هزاران بارۀ هدهای دیسک در یک فرآیند شود. به همین دلیل است که شما صدای چرخش را می شنوید.
_________________________________
جهت اطلاع از شروع دوره با شماره *********** و *********** تماس حاصل فرمایید.
سایت ثبت نام: www.comtech.ir

تلفن :  منقضی شده
منطقه :  استان تهران
آدرس :  استان تهران - تهران
تماس با آگهی دهنده ()
در مورد: آموزش تعمیرات هارد دیسک و بازیابی اطلاعات با مدرک
نام :
ایمیل یا تلفن :
پیام :

کلمات کلیدی :

آگهی های مرتبط