ورود کاربران



تازه وارديد؟ ثبت نام كنيد


آپلود ویدیو

با انتشار ویدیو در دالفک، مشتریان جدید را کشف کنید.
http://www.dalfak.com

پرداخت با کارتهای عضو شتاب

آگهی های جدید

آموزش طراحی کنترل کننده PID با الگوریتم هوشمند

آموزش طراحی کنترل کننده PID با الگوریتم هوشمند

به جرأت می توان گفت که کنترل کننده تناسبی-انتگرالی-مشتقی یا به اختصار کنترل کننده PID، شناخته شده ترین مکانیزم کنترلی در میان سایر روش های کنترل می باشد. همچنین کنترل کننده PID پرکاربردترین کنترل کننده در صنعت است، تا جایی که اگر این کنترل کننده و خویشاوندان آن را، از صنعت کنونی حذف بکنیم، عملا بسیاری ار صنایع و کارخانه ها تعطیل خواهند شد.

درکنار قدرت، محبوبیت و سادگی این ساختار کنترلی، مشکلی وجود دارد که تا کنون راه حل دقیق و قطعی برای آن ارائه نشده است، و آن تعیین مقادیر مناسب ضرایب و ثوابت مربوط به این کنترل کننده است. هر چند روش های مختلفی برای حل این مشکل ارائه شده اند، اما تقریبا هیچ یک از روش های مذکور، دارای حوزه اثر کامل نیستند و نمی توان کارایی آن ها را در تمام موارد، تضمین کرد.

قدرت نهفته در ساختار الگوریتم های بهینه سازی هوشمند، می تواند به عنوان راه چاره ای برای تعیین ضرایب کنترل کننده PID در نظر گرفته شود. تا کنون در مقالات و کتاب های مختلف، از الگوریتم های بهینه سازی هوشمند (مانند الگوریتم ژنتیک و الگوریتم PSO) برای تنظیم کنترل کننده PID استفاده شده است. گروه آموزشی-پژوهشی متلب سایت، فیلم آموزشی کاملی در خصوص تنظیم ضرایب کنترل کننده PID با استفاده از الگوریتم های هوشمند تهیه نموده است، که به دانشجویان، محققین و مهندسین عزیز تقدیم می نماید. در این فیلم آموزشی از چهار الگوریتم بهینه سازی هوشمند، برای طراحی کنترل کننده PID استفاده شده است، که عبارتند از:
الگوریتم ژنتیک یا GA
الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات یا PSO
الگوریتم تکامل تفاضلی یا DE
الگوریتم رقابت استعماری یا ICA

در این فیلم آموزشی، که محتوای آن به صورت کاملا عملی و به زبان فارسی روان تهیه شده است، با استفاده از برخی توابع موجود در جعبه ابزار سیستم های کنترل (Control System Toolbox) از نرم افزار متلب (MATLAB)، و یاری گرفتن از کدهای الگوریتم های بهینه سازی مذکور، برنامه هایی برای طراحی کنترل کننده PID برای سیستم های خطی پیاده سازی شده است. در طراحی کنترل کننده PID از خواص پاسخ پله سیستم حلقه بسته (مانند زمان نشست یا Settling Time و درصد فراجهش یا Overshoot) استفاده شده است. همچنین از موقعیت قطب های سیستم حلقه بسته نیز در ارزیابی کیفیت کنترل کننده PID بهره گرفته شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر، این لینک را ببینید: http://www.matlabsite.com/256/mvpctr101-pid-tuning-using-metaheuristics-video-tutorial.html

کلمات کلیدی:

الگوریتم PSO, الگوریتم رقابت استعماری, الگوریتم ژنتیک, تنظیم ضرایب PID, تکامل تفاضلی, طراحی PID, طراحی کنترل کننده, فیلم آموزشی, فیلم آموزشی PSO, فیلم آموزشی الگوریتم رقابت استعماری, فیلم آموزشی الگوریتم ژنتیک, فیلم آموزشی تکامل تفاضلی, فیلم آموزشی متلب, فیلم آموزشی مهندسی برق, فیلم آموزشی مهندسی کنترل, مهندسی کنترل, کنترل کننده PID

ارائه دهنده تبلیغات: متلب سایت - فرادرس

شماره تماس: ******** و ******** و ***********

نشانی: تهران خ کریم خان زن نرسیده به میدان هفتم تیر بین خردمند جنوبی و عارف ادیب پلاک 62 برج B طبقه 5 واحد B52

نشانی سایت: http://matlabsite.com

تلفن :  منقضی شده
منطقه :  استان تهران
آدرس :  استان تهران - تهران
تماس با آگهی دهنده ()
در مورد: آموزش طراحی کنترل کننده PID با الگوریتم هوشمند
نام :
ایمیل یا تلفن :
پیام :

کلمات کلیدی :

آگهی های مرتبط