ورود کاربران



تازه وارديد؟ ثبت نام كنيد


آپلود ویدیو

با انتشار ویدیو در دالفک، مشتریان جدید را کشف کنید.
http://www.dalfak.com

پرداخت با کارتهای عضو شتاب

آگهی های جدید

نمایندگی بیمه البرز 3491 فدایی - بیمه بدنه خودرو

نمایندگی بیمه البرز 3491 فدایی - بیمه بدنه خودرو

بیمه بدنه خودرو


در این نوع بیمه مالک وسیله نقلیه اتومبیل خود را در برابر خطرات بیمه می کند تا درصورت بروزحادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه نامه جبران نماید.

شرایط عمومی بیمه بدنه خودرو

فصل اول

کلیات

ماده 1: اساس قرارداد

این بیمه نامه براساس قانون بیمه مصوب اردیبهشت ماه 1316 و پیشنهاد بیمه گذار ( که جزءلاینفک بیمه نامه می باشد ) تنظیم شده و مورد توافق طرفین است.آن قسمت از پیشنهادکتبی بیمه گذار که مورد قبول بیمه گرنبوده و همزمان با صدور بیمه نامه یا قبل از آنبه صورت کتبی به بیمه گذار اعلام گردیده است جزء تعهدات بیمه گر محسوب نمیشود.

ماده 2: اصطلاحات

اصطلاحات زیر صرفنظر از هر معنی و مفهوم دیگری که ممکن است داشته باشند در این شرایط عمومی با تعریف مقابل آن به کار رفته است

1- بیمه گر:شرکت بیمه ای است که مشخصات آن در این بیمه نامه درج گردیده است و درازای دریافت حق بیمه ، جبران خسارت احتمالی را طبق شرایط این بیمه نامه به عهده میگیرد

2- بیمه گذار:شخص حقیقی یاحقوقی است که مالک موضوع بیمه است یا به یکی از عناوین قانونی ، نمایندگی مالک یاذینفع را داشته یا مسئولیت حفظ موضوع بیمه را از طرف مالک دارد و قرارداد بیمه رابا بیمه گر منعقد می کند و متعهد پرداخت حق بیمه آن می باشد.

3- ذینفع :شخصی است که بنا به درخواست بیمه گذار نام ویدر این بیمه نامه درج گردیده است و تمام یا بخشی از خسارت به وی پرداخت میشود.

4- حق بیمه :مبلغی است که دربیمه نامه مشخص شده و بیمه گذار موظف است آن را هنگام صدور بیمه نامه یا به ترتیبی که در بیمه نامه مشخص می شود به بیمه گر پرداخت نماید.

5- موضوع بیمه :وسیله نقلیه زمینی است که مشخصات آن دراین بیمه نامه درج شده است.لوازمی که مطابق کاتالوگ وسیله نقلیه بیمه شده به خریدار تحویل و یا در بیمه نامه درج شده است نیز جزو موضوع بیمه محسوب میشود.

6- فرانشیز :بخشی از هر خسارت است که به عهده بیمه گذار است و میزان آن در بیمه نامه مشخص می گردد.

7- مدت اعتبار بیمه نامه :شروع و پایان مدت اعتبار بیمه نامه به ترتیبی خواهد بود که در بیمه نامه معین میگردد.


فصل دوم

خسارت ها و هزینه های تحت پوشش

ماده 3: خسارت های تحت پوشش

جبران خسارت های وارد به موضوع بیمه و هزینه های مربوط ، به شرح زیر در تعهد بیمه گر خواهد بود :

1- خسارتی که ناشی از برخورد موضوع بیمه به یک جسم ثابت یا متحرک و یا برخورد اجسام دیگر به موضوع بیمه و یا واژگونی و سقوط موضوع بیمه باشد و یا چنانچه در حین حرکت،اجزا و یا محمولات موضوع بیمه به آن برخورد نماید و موجب بروز خسارت شود.

2- خسارتی که در اثر آتش سوزی ، صاعقه و یا انفجار به موضوع بیمه و یا لوازم یدکی اصلی همراه آن وارد گردد.

3- درصورتی که موضوع بیمه دزدیده شود و یا در اثر عمل دزدی یا شروع به دزدی به وسیله نقلیه و یا وسایل اضافی آن که در بیمه نامه درج شده است خسارت وارد شود., خسارتی که در جریان نجات و یا انتقال موضوع بیمه خسارت دیده به آن وارد شود.

5- خسارت باطری و لاستیک های چرخ موضوع بیمه در اثر هر یک از خطرات بیمه شده تا پنجاه درصد قیمت نو قابل پرداخت است.

ماده 4: هزینه های قابل تأمین هزینه های متعارفی که بیمه گذار برای نجات موضوع بیمه خسارت دیده وجلوگیری از توسعه خسارت و نیز انتقال موضوع بیمه خسارت دیده به نزدیک ترین محل مناسب برای تعمیر آن پرداخت می نماید حداکثر تا بیست درصد کل خسارت وارده قابل جبران خواهد بود.


فصل سوم

خسارتهای مستثناء شده یا غیر قابل جبران

ماده 5: خسارت های مستثناء شده

خسارت های زیر تحت پوشش این بیمه نامه نیست مگر آنکه در بیمه نامه یا الحاقیه آن به نحو دیگری توافق شده باشد :

1- خسارت های ناشی از سیل ، زلزله و آتشفشان.

2- خسارت هایی که به علت استفاده از موضوع بیمه در مسابقه اتومبیل رانی یا آزمایش سرعت به آن وارد شود .

3- خسارت های وارد به موضـــوع بیمه به علت حمل مواد منفجره ، سریع الاشتعال و یا اسیدی مگر آنکه موضوع بیمه مخصوص حمل آن باشد .

4- خسـارت های وارده در اثر پاشـیده شدن رنگ ، اسید و سایر مواد شیمیایی روی بدنه موضوع بیمه مگر آنکه ناشی از حوادث تحت پوشش بیمه باشد .

5- خسارت ناشی ازسرقت لوازم و قطعات موضوع بیمه پس از وقوع حادثه .

6- خسارت ناشی از کشیدن میخ و سایر اشیاء مشابه روی بدنه موضوع بیمه .

7- کاهش ارزش موضوع بیمه حتی اگر دراثر وقوع خطرات بیمه شده باشد .

8- زیان ناشی ازعدم امکان استفاده ازموضوع بیمه حادثه دیده به علت تحقق خطــــرات تحت پوشش بیمه نامه .

ماده 6 : خسارت های غیر قابل جبران

در موارد زیر جبران خسارت در تعهد بیمه گر نخواهد بود :

1- خسارت های ناشی از جنگ ، شورش ، اعتصاب و یا تهاجم .

2- خسارت های مستقیم و غیر مستقیم ناشی از انفجارهای هسته ای .

3- خسارت هایی که عمدا" توسط بیمه گذار ، ذینفع و یا راننده موضوع بیمه به آن وارد می شود .

4- خسارت های وارده به موضوع بیمه حین گریز از تعقیب مقامات انتظامی مگر آنکه عمل گریز توسط متصرفین غیر قانونی باشد .

5- در صورتی که راننده موضوع بیمه هنگام وقوع حادثه فاقد گواهینامه رانندگی باشد یا گواهینامه رانندگی وی باطل شده باشد و یا مطابق مقررات راهنمایی و رانندگی گواهینامه راننده برای رانندگی موضوع بیمه متناسب نباشد.اتمام اعتبار گواهینامه در حکم بطلان آن نیست .

6- خسارت های ناشی از حوادثی که طبق گزارش مقامات ذیصلاح به علت مصرف مشروبات الکلی و یا استعمال مواد مخدر یا روان گردان توسط راننده موضوع بیمه بوجود آمده باشد .

7- خسارت ناشی از بکسل کردن وسیله نقلیه دیگر مگر آنکه موضوع بیمه مخصوص و مجاز به انجام این کار باشد و اصول و مقررات ایمنی را راعایت کرده باشد .

8- خسارت های وارده به وسایل و دستگاههای الکتریکی و الکترونیکی موضوع بیمه درصورتی که ناشی از نقص و خرابی در کار کرد آنها باشد .

9- خسارت هایی که به علت حمل بار بیش از حد مجاز توسط موضوع بیمه به آن وارد شود .



فصل چهارم

وظایف و تعهدات بیمه گذار

ماده 7 : رعایت اصل حد اعلای حسن نیت

بیمه گذار مکلف است پرسش های کتبی بیمه گررا با دقت و صداقت و به طور کامل پاسخ دهد .هرگاه بیمه گذار در پاسخ به پرسش های بیمه گر عمدا" از اظهار مطلبی خودداری و یا اظهار خلاف واقع بنماید به نحوی که مطالب اظهار نشده و یا اظهارات خلاف واقع ، موضوع خطر را تغییر دهد و یا از اهمیت آن در نظر بیمه گر بکاهد قرارداد بیمه از تاریخ انعقاد باطل و بلااثر خواهد بود حتی اگر مطلبی که کتمان شده و یا برخلاف واقع اظهار شده است هیچگونه تاثیری در وقوع حادثه نداشته باشد. در این صورت علاوه بر آنکه وجوه پرداختی بیمه گذار به وی مسترد نخواهد شد بیمه گر می تواند اقساط معوق حق بیمه تا آن تاریخ را نیز از وی مطالبه نماید.

ماده 8 : پرداخت حق بیمه

قرارداد بیمه با تقاضای بیمه گذار و قبول بیمه گر منعقد می شود ولی شروع تامین و اجرای تعهدات بیمه گر منوط به پرداخت حق بیمه به ترتیبی است که در بیمه نامه پیش بینی شده است .چنانچه پرداخت حق بیمه به صورت قسطی باشد و بیمه گذار یک یاچند قسط از اقساط موعد رسیده حق بیمه را پرداخت نکند بیمه گر می تواندبیمه نامه رافسخ نماید .چنانچه بیمه گر بیمه نامه را فسخ نکرده باشد ، در صورت وقوع حادثه ،پرداخت خسارت تابع ضوابط پیش بینی شده در شرایط خصوصی بیمه نامه خواهد بود .

ماده 9 : اعلام تشدید خطر

هرگاه در طول مدت بیمه تغییراتی درکیفیت و یاوضعیت و یاکاربری موضوع بیمه بوجود آید که موجب تشدید خطر شود بیمه گذار موظف است به محض اطلاع ، بیمه گر را آگاه سازد .درصورت تشدید خطرقبل از وقوع خسارت ، بیمه گر می تواند حق بیمه اضافی متناسب با خطررا برای مدت باقیمانده مطالبه و در صورت عدم پرداخت آن توسط بیمه گذار ، قراردادبیمه را فسخ نماید .هرگاه بعد از وقوع خسارت ، تشدید خطر معلوم شود بیمه گر میتواند خسارت را براساس نسبت حق بیمه تعیین شده به حق بیمه متناسب با خطر مشدد پرداخت کند.

ماده 10 : اعلام خسارت

بیمه گذارموظف است حداکثرظرف پنج روزکاری ازتاریخ اطلاØ ...

تلفن :  منقضی شده
منطقه : 
آدرس : 
تماس با آگهی دهنده ()
در مورد: نمایندگی بیمه البرز 3491 فدایی - بیمه بدنه خودرو
نام :
ایمیل یا تلفن :
پیام :

کلمات کلیدی :

آگهی های مرتبط