ورود کاربران



تازه وارديد؟ ثبت نام كنيد


آپلود ویدیو

با انتشار ویدیو در دالفک، مشتریان جدید را کشف کنید.
http://www.dalfak.com

پرداخت با کارتهای عضو شتاب

آگهی های جدید

دانلود رساله کامل هنرستان هنر و معماری

چکیده

هدف از پژوهش ، طراحی یک مجتمع آموزشی تحت عنوان هنرستان هنر که زیرشاخه ای از عنوان کلی تر هنرستان های فنی و حرفه ای میباشد که رشته های حرفه ای و هنری از آن جدا و تحت عنوان هنرستان حرفه ای یا همان هنرستان هنر قرار گرفته است.

بنابراین اینجانب ضمن مروری بر تاریخچه و سیر تحول مدارس فنی و حرفه ای در جهان و ایران به معرفی وضعیت کیفی و کمی آموزشهای فنی و حرفه ای در شهرستان پرداخته و تعاریفی از سازمان آموزش و پرورش و جایگاه نظام جدید آموزش متوسطه در سازمان ارائه نموده ام و ضمن شناخت کامل مشکلات و کمبودها و تنگناهای آموزشی و پیامدهای ناشی ازآنها راه حلهایی برای رسیدن به وضع مطلوب منطبق بر ضوابط،اصول واستانداردهای فنی و حرفه ای در قالب دیاگرام،برنامه فیزیکی ونقشه ارائه کرده ام .

سپس با ارائه گزارشی از مطالعات اقلیمی خاص منطقه (استان خراسان شمالی)بررسی و تجزیه و تحلیل سایت و عوامل موثر بر طرح و نحوه اثرگذاری آن و تعیین اهداف خرد و کلان طرح و ذکر استانداردها و برنامه فیزیکی مجتمع به تعیین اصول و مبانی طرح بر اساس اهداف تعیین شده درمقیاس خرد و کلان پرداخته ، ضمن ارائه کانسپت ها ایده های شکل دهنده طرح به معرفی چند نمونه مشابه طرح و سپس ارائه آلترنتیو پرداخته و در نهایت طرح نهایی را انتخاب و معرفی نموده ام .



مقدمه

محور اصلی پیشرفت هر جامعه نیروی انسانی آن است و مدرسه مهمترین پایگاه تربیت و آموزش نیروی انسانی است.مدرسه زیربنای شخصیت عقلانی ، اعتقادی و فکری جوانان را پی ریزی می کند.بخش تعلیم و تربیت ما نسبت به سایر بخش ها محرومیت بیشتری دارد.فراهم آوردن مکان آموزشی و امکانات آموزش و پرورش بهتر برای فرزندان این مرزو بوم امریست لازم و ضروری و متضمن آموزش بهتر و کاراتروتخصصی تر با امکانات بیشترودر نتیجه آینده ای روشن تر برای این کشور است.

درمان همه دردهای فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی جامعه در آموزش و پرورش است.مهمترین نیازمندی نظام آموزشی کشور مدرسه و فضای آموزشی و پرورشی است.تامین فضا،تجهیزات آموزشی،پرورشی که به لحاظ کمی و کیفی متناسب با اهداف وشان نظام اسلامی باشد از زیربنائی ترین وضروری ترین نظام تعلیم و تربیت کشور است.

تحصیل در رشته های هنری و حرفه ای وبالا رفتن مهارت و توانایی برای ورود به بازار کار به عنوان کاردان و همچنین ایجاد آمادگی برای ورود به دانشگاه در رشته های هنری و حرفه ای از اهداف تاسیس و طراحی اینگونه مراکز است.



فهرست مطالب

عنوان صفحه

۱ – فصل اول مطالعات مقدماتی

۱-۱ انتخاب و پذیرش موضوع ۲

۲-۱ اهداف کلی موضوع ۲

۳-۱ دلایل ضرورت ایجاد طرح ۴

۴-۱ مشکلات نظام آموزشی کشور ۴

۱-۴-۱ مشکلات و تنگنا های آموزش در درون هنرستان ها ۴



۲ – فصل دوم مطالعات تکمیلی

۱-۲ تاریخچه ۷

۱-۱-۲ تاریخ آموزش و پرورش ۷

۲-۱-۲ آموزش در جوامع بدوی ۷

۳-۱-۲ آموزش در قدیمی‌ترین تمدن‌ها ۸

۴-۱-۲ آموزش در ایران باستان ۸

۵-۱-۲ آموزش در دنیای اسلام ۱۰

۲-۲ اهمیت سازمان آموزش و پرورش ۱۱

۳-۲ آموزش مدرن در ایران ۱۲

۱-۳-۲ آموزش و پرورش در ایران ۱۲

۲-۳-۲ دوره های تحصیلی و تغییرات ساختاری تا سال ۱۳۴۵ ۱۳

۳-۳-۲ ساختار نظام آموزش و پرورش ایران از سال ۱۳۴۵ تا ۱۳۷۰ ۱۳

۴-۲ دوره متوسطه ۱۳

۱-۴-۲ سیرتحول تاریخی آموزش متوسطه ۱۳

۲-۴-۲ اهمیت دوره متوسطه در ایران ۱۴

۳-۴-۲ نیازها و احتیاجات اساسی جوانان در دوره بلوغ و (متوسطه) ۱۴

۴-۴-۲ ساختار نظام جدید آموزش متوسطه ۱۵

۵-۴-۲ اهداف و برنامه های آموزش متوسطه : ۱۶

۶-۴-۲ ساختار کلی ۱۶

۱-۶-۴-۲ اهداف ، ساختار و برنامه درسی هر شاخه و دوره ۱۶

۵-۲ عوامل موثر در ایجاد مدارس فنی و حرفه ای در ایران از دارالفنون تا امروز ۱۸

۶-۲ علل عدم گرایش لازم به شاخه آموزش متوسطه فنی و حرفه ای ۱۹

۷-۲ بررسی مسائل و آسیب شناسی آموزش فنی و حرفه ای در کشور به وسیله

تحقیقات و گزارشات مستند ۲۱

۱-۷-۲ دانش آموزان و آموزش های فنی و حرفه ای ۲۱

۱-۱-۷-۲ آموزش فنی و حرفه ای ؛ گرایش و طرز تلقی دانش آموزان ازآن در

آموزش وپرورش آذربایجان شرقی ۲۱

۲-۱-۷-۲ عوامل موثر در جذب هنرجویان پسر به آموزش های

فنی و حرفه ای در شهرستان اصفهان ۲۱

۳-۱-۷-۲ بررسی نوع نگرش دانش آموزان نظام جدید آموزش

متوسطه نسبت به شاخه فنی و حرفه ای وکاردانش در دبیرستان های اراک ۲۲

۴-۱-۷-۲ راههای ترغیب دانش آموزان به انتخاب رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش ۲۳

۲-۷-۲ اشتغال فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای ۲۴

۱-۲-۷-۲ رابطه آموزش های رسمی فنی و حرفه ای با اشتغال فارغ التحصیلان ۲۴



۳ – فصل سوم مطالعات اقلیمی

۱-۳ معرفی استان خراسان ۲۷

۲-۳ معرفی استان خراسان شمالی ۲۷

۱-۲-۳ حدود موقعیت استان خراسان شمالی ۲۸

۲-۲-۳ جمعیت و مساحت ۲۸

۳-۲-۳ تقسیمات سیاسی ۲۹

۳-۳ جغرافیای طبیعی ۲۹

۱-۳-۳ موقعیت جغرافیایی ۲۹

۲-۳-۳ آب و هوا ۲۹

۳-۳-۳ منابع آب ۲۹

۴-۳-۳ مناظر طبیعی و ییلاق ها ۲۹

۴-۳ جغرافیای انسانی استان ۳۰

۵-۳ معرفی شهرستان اسفراین ۳۰

۱-۵-۳ اطلاعات کلی ۳۰

۲-۵-۳ موقعیت و حدود جغرافیایی شهرستان اسفراین ۳۱

۳-۵-۳ نقاط دیدنی و مشاهیر ۳۲

۴-۵-۳ قومیت‌ها ۳۲

۵-۵-۳ وجه تسمیه و پیشینه تاریخی ۳۲

۶-۵-۳ پیشینه تاریخی ۳۳

۱-۶-۵-۳ اسفراین قبل از اسلام ۳۴

۲-۶-۵-۳ اسفراین پس از اسلام ۳۴

۷-۵-۳ عمارات و محوطه های باستانی درشهرستان اسفراین ۳۶

۱-۷-۵-۳ زادگاه نوشیروان (فقت دژ) اسفراین ۳۶

۲-۷-۵-۳ بازمانده‌های شهر بلقیس اسفراین ۳۶

۳-۷-۵-۳ بقعه شیخ محمد رشید الدین بیدوازی ۳۶

۸-۵-۳ خصوصیات اقلیمی شهرستان ۳۷

۹-۵-۳ استقرار شهر ۳۸

۱-۹-۵-۳ هسته اولیه شهر قدیم ۳۸

۲-۹-۵-۳ هسته اولیه شهر جدید و محلات ۳۸

۱۰-۵-۳ توسعه شهر ۳۹

۱-۱۰-۵-۳ دسترسی ها (اصلی و فرعی) ۴۰

۱۱-۵-۳ اقلیم،آب و هوا ۴۰

۱-۱۱-۵-۳ درجه حرارت ۴۰

۲-۱۱-۵-۳ بارش ۴۱

۳-۱۱-۵-۳ باد ۴۱

۱۲-۵-۳ پوشش گیاهی ۴۲

۱۳-۵-۳ ناهمواری ها ۴۲

۱۴-۵-۳ منابع آب ۴۲

۱۵-۵-۳ زلزله ۴۴

۱۶-۵-۳ حیات وحش ۴۵

۱۷-۵-۳ جمعیت ۴۵

۱۸-۵-۳ صنایع و اقتصاد شهرستان ۴۶

۶-۳ برداشت بخش ۴۶

۷-۳ تحلیل سایت ۴۷

۱-۷-۳ توصیف اجزائ بستر طرح ۴۷

۱-۱-۷-۳ شکل/زمین/ابعاد/جهت ۴۷

۲-۱-۷-۳ زمین و توپوگرافی ۴۷

۳-۱-۷-۳ زمین و دسترسی ۴۷

۴-۱-۷-۳ زمین و مقاومت ۴۷

۲-۷-۳ عوامل موثر بر طرح ۴۸

۱-۲-۷-۳ اقلیم و جهت های موثر ۴۸

۲-۲-۷-۳ دیدها:داخل به خارج،خارج به داخل،داخل به داخل ۴۸

۳-۲-۷-۳ همجواری ها و همسایگی ها ۴۹

۳-۷-۳ کلیات بستر طرح مورد نظر ۴۹

۱-۳-۷-۳ موقعیت سایت در محدوده شهری ۴۹

۴-۷-۳ توصیف اجزائ بستر طرح ۵۰

۱-۴-۷-۳ شکل زمین/ابعاد/جهت ۵۰



۴ – فصل چهارم اصول و مبانی طراحی

۱-۴ اصول و مبانی طراحی در مقیاس خرد وکلان ۵۴

۱-۱-۴ مسائل کلان در طراحی مدرسه ۵۴

۲-۴ راهکارهای کلی طراحی معماری مدرسه با هویت ۵۵

۳-۴ جزئیات معماری جهت طراحی اقلیمی ۵۶

۱-۳-۴ اقلیم و معماری بومی ۵۷

۲-۳-۴ فرم بنا در مناطق کوهستانی ۵۷

۳-۳-۴- نوع مصالح ۵۹

۴-۳-۴ کالبد شهری و روستایی ۶۰

۴-۴- مطالعات اقلیمی شهرستان اسفراین ۶۱

۱-۴-۴- خصوصیات اقلیمی ۶۱

۲-۴-۴ «نتیجه گیری از جداول بیوکلیماتیک انسانی» ۶۱

۳-۴-۴- نتیجه گیری از جدول بیوکلیماتیک ساختمانی ۶۱

۴-۴-۴- نتیجه گیری از جدول ماهونی ۶۱

۵-۴-۴ نتیجه گیری از وزش بادها

۵-۴ روش های دستیابی به اهداف عمده طراحی اقلیمی ۶۲

۶-۴ تاثیر اقلیم سرد بر معماری مدارس ۶۴

۷-۴ اصول و مبانی طراحی متناسب با اهداف کالبدی ۶۶

۱-۷-۴ سازماندهی فضایی ۶۶

۱-۱-۷-۴ ویژگی های حاکم بریک مجموعه واحد و سازمان یافته معماری ۶۶

۲-۱-۷-۴ انواع سازماندهی های فضایی ۶۶

۲-۷-۴ انتظام فضاهای پر و خالی یا فضاهای بسته و باز ۶۷

۱-۲-۷-۴ جهت اننتظام فضای پر و خالی به نکات زیر باید توجه کرد ۶۷

۳-۷-۴ اصول و احکام طراحی فضاهای پروخالی ۶۹

۸-۴ اصول و ضوابط طراحی مدارس ۶۹

۱-۸-۴ اصول طراحی فضایی مدرسه در رابطه با سیما و بافت شهری ۶۹

۲-۸-۴ سازه(استراکچر) ۷۰

۱-۲-۸-۴ الزامات سازه ای ۷۰

۲-۲-۸-۴ سازه های بهینه ۷۱

۹-۴ پایدارسازی ساختمان های آموزشی در برابر زلزله ۷۱

۱۰-۴ نور در فضاهای آموزشی ۷۲

۱-۱۰-۴ روشنایی طبیعی ۷۲

۲-۱۰-۴ اصول استفاده از روشنایی طبیعی (نور روز) ۷۳

۳-۱۰-۴ معرفی انواع پنجره ها ۷۴

۱۱-۴ آلودگی صوتی و راهکارهای معمارانه مقابله با آن ۷۵

۱-۱۱-۴ راهکارهای کنترل ۷۵

۱۲-۴ انتخاب رنگ مناسب برای فضای آموزشی ۷۶

۱-۱۲-۴ بوروشور رنگ مناسب فضاهای آموزشی در دوره متوسطه ۷۷

۱۳-۴ عرصه ها و حریمها ۷۹

۱-۱۳-۴ رابطه عرصه عمومی و عرصه خصوصی ۷۹

۲-۱۳-۴ طراحی مدارس خاص دختران با توجه به اشراف،محرمیت و آسایش ۷۹

۳-۱۳-۴ محرمیت در جنبه های مختلف بنا ۸۰

۴-۱۳-۴ شیوه های اصلی ساماندهی شکلی توده ساختمان ۸۱

۱۴-۴ اصول و مبانی طراحی متناسب با اهداف اقتصادی ۸۶

۱-۱۴-۴ تعداد طبقات در مدارس ۸۶

۱۵-۴ مفهوم و کارکرد فضای باز در مدارس سنتی و جدید ۸۷

۱-۱۵-۴ نگره کلاسیک و الگوی عملکردی حیاط در مدارس معاصر ۸۷

۱۶-۴ روشهای نوین در طراحی مدارس و فضاهای آموزشی ۸۸

۱۷-۴ طراحی فضای آموزشی با استفاده از فرم های انعطاف پذیر ۸۹

۱-۱۷-۴شعاع دسترسی ۸۹

۲-۱۷-۴ نحوه دسترسی به فضاهای آموزشی ۹۰

۳-۱۷-۴ تعداد طبقات ۹۰

۴-۱۷-۴ سازماندهی فضاهی آموزشی و انعطاف پذیر ۹۱

۵-۱۷-۴ ضوابط پیشنهادی فضاهای آموزشی از دید انعطاف پذیری در مقیاس کلان ۹۳

۶-۱۷-۴ همجواری و مکان قرار گیری فضاهای آموزشی ۹۴

۷-۱۷-۴ عرصه و حریم ۹۵

۸-۱۷-۴ ضوابط پیشنهادی فضاهای آموزشی ازدید انعطاف پذیر در مقیاس خرد ۹۶



۵ – فصل پنجم عوامل موثر بر طرح

۱-۵ مسئله جنسیت و تاثیر آن بر طرح ۱۰۱

۱-۱-۵ جنسیت در تربیت اسلامی ۱۰۱

۲-۱-۵ اعتبار تفاوت های جنسی ۱۰۱

۳-۱-۵ مشکلات ویژه دختران در آموزش و پرورش ۱۰۳

۴-۱-۵ اهمیت آموزش دختران ۱۰۴

۶-۱-۵ ویژگی ها ونیازها خاص مدارس دخترانه ۱۰۶

۲-۵ عوامل روانشناسی محیط ۱۱۰

۳-۵ تعریف مدرسه مطلوب بر اساس اولویت دانش آموزان ۱۱۱



۶- فصل ششم استاندارد ها و ضوابط

۱-۶ نیازهای فضایی رشته های آموزشی نظام جدید ۱۱۴

۲-۶ شاخه فنی و حرفه ای ۱۱۴

۱-۲-۶ اهداف و ساختار ۱۱۴

۱-۱-۲-۶ اهداف ۱۱۴

۲-۱-۲-۶ ساختار ۱۱۵

۲-۲-۶ عناوین رشته های هریک از زمینه ها به شرح زیر است ۱۱۵

۱-۲-۲-۶ زمینه صنعت ۱۱۵

۲-۲-۲-۶ زمینه خدمات ۱۱۵

۳-۲-۲-۶ زمینه کشاورزی ۱۱۵

۳-۶ معرفی هنرستان ۱۱۵

۴-۶ اصول و استاندارد های تخصصی مربوط به ۸ رشته ارائه شده در این هنرستان ۱۱۶

۵-۶ دروس اصلی و تخصصی رشته های هنرستان ۱۱۷

۱-۵-۶ دروس اصلی و تخصصی رشته معماری ۱۱۷

۲-۵-۶ کتابهای اصلی و تخصصی رشته گرافیک ۱۱۸

۳-۵-۶ کتابهای اصلی و تخصصی رشته ی صنایع دستی ۱۱۸

۶-۶ درصدها و مشخصات فضایی کارگاه ها ۱۱۹

۷-۶ وضعیت شیمیایی و بیولوژیکی کارگاه ها ۱۲۰

۸-۶ ظرفیت و سرانه فضاها ۱۲۰

۱-۸-۶ سرانه دانش آموزان به فضاهای آموزشی ۱۲۱

۹-۶ معرفی فضاها و ضوابط آنها ۱۲۱

۱-۹-۶ انبار ۱۲۱

۲-۹-۶ ورودی ۱۲۱

۳-۹-۶ راهروهای طبقات (ارتباط افقی) ۱۲۱

۴-۹-۶ راه پله ها (ارتباطی عمودی) ۱۲۲

۵-۹-۶ محل صف جمع، تجمع و قدم زدن ۱۲۲

۶-۹-۶ فضای سبز ۱۲۳

۷-۹-۶ سرویسهای بهداشتی ۱۲۳

۸-۹-۶ آبدارخانه ۱۲۳

۹-۹-۶ نماز خانه ۱۲۳

۱۰-۹-۶ فضای مشاوره ۱۲۴

۱۱-۹-۶ اتاق بهداشت و کمکهای اولیه ۱۲۴

۱۲-۹-۶ سالن چند منظوره ۱۲۵

۱۳-۹-۶ کارگاه هنر ۱۲۵

۱۴-۹-۶ کتابخانه ۱۲۶

۱-۱۴-۹-۶ فواصل و اندازه‌های تجهیزات ۱۲۶

۲-۱۴-۹-۶تجهیزات کتابخانه‌ها ۱۲۷

۱۰-۶ آیین کار ایمنی درهای مدارس ۱۲۸

۱۱-۶ آیین کار ایمنی پنجره‌های مدارس ۱۲۹

۱۲-۶ آیین کار ایمنی کریدورها و راهروهای مدارس ۱۲۹

۱۳-۶ ضوابط طراحی ایمنی پلکان ۱۳۰

۱۴-۶ آیین کار مکان‌یابی , ساختمان , تجهیزات و بهداشت بوفه مدارس ۱۳۰

۱۵-۶ بهداشت مدارس ۱۳۱

۱۶-۶ ضوابط طراحی ساختمانهای آموزشی» ۱۳۲

۱۷-۶ ضوابط فضاهای آموزشی ۱۳۳

۱۸-۶ کلاس درس ۱۳۴

۱-۱۸-۶ مکان قرار گیری ۱۳۴

۲-۱۸-۶ بررسی نور در کلاس ۱۳۴

۳-۱۸-۶ فرم کلاس ۱۳۵

۴-۱۸-۶ انواع چیدمان در کلاس ۱۳۵

۵-۱۸-۶ چیدمان کلاسهای مقاطع دبیرستان ۱۳۶

۶-۱۸-۶ چیدمان سایر فضاهای قابل استفاده در کلیه مقاطع ۱۳۷

۷-۱۸-۶ حد اقل فواصل و ابعاد تجهیزات ( میز و صندلی) ۱۳۸

۸-۱۸-۶ نمونه‌هایی از استقرارکلاسهای درس و فضاهای جانبی ۱۳۹

۹-۱۸-۶ نظم فضایی کلاس ۱۴۰

۱۹-۶ حفاظت ساختمان در مقابل حریق ۱۴۱

۲۰-۶ضوابط فضاهای بهداشتی ۱۴۱

۲۱-۶ مبلمان‌های آموزشی باید قابلیت این راداشته باشند ۱۴۲

۲۲-۶ انتخاب زمین مدرسه ۱۴۲

۲۳-۶ تعیین جهت ساختمان مدارس ۱۴۲

۲۴-۶ جدول برنامه فیزیکی هنرستان هنر ۱۴۴

۷ – فصل هفتم مصادیق

۱-۷ مدرسه هنرسنگاپور ۱۴۹

۶-۷ مدرسه معماری کرنل ۱۶۷

۷-۷ مدرسه معماری اهدائی اهیو ۱۷۰

۸-۷ مدرسه ی معماری اسلو نروژ ۱۷۲

۱۰-۷ مدرسه معماری میس وندروهه ۱۷۵

۱۱-۷ مدرسه معماری ندرلند در شهر رتردام ۱۷۶

۸– آلترناتیو ها و طرح نهایی ۱۷۹



فهرست اشکال

عنوان صفحه

شکل ۱-۳ نقشه تقسیمات کشوری جمهوری اسلامی ایران به تفکیک استانها در سال ۱۳۸۳ ۲۷

شکل ۲-۳ نقشه تقسیمات استانی خراسان شمالی به تفکیک شهرستان ها در سال ۱۳۸۳ ۲۷

شکل ۳-۳ موقعیت شهر قدیم نسبت به مکان فعلی شهر اسفراین ۳۸

شکل ۴-۳ محلات شهر اسفراین ۳۸

شکل ۵-۳ محدوده محلات شهر اسفراین ۳۹

شکل ۶-۳ جهات توسعه شهر ۳۹

شکل ۷-۳ دسترسی های اصلی و فرعی شهر اسفراین ۴۰

شکل ۸-۳ ناهمواری های اسفراین ۴۲

شکل ۹-۳ پهنه بندی خطر نسبی زلزله در خراسان ۴۴

شکل ۱۰-۳ پهنه بندی خطر نسبی زلزله در خراسان شمالی ۴۴

شکل ۱۱-۳ پهنه بندی خطر نسبی زلزله در خراسان شمالی ۴۴

شکل ۱۲-۳ ابعاد،شکل و جهت کشیدگی زمین ۵۰

شکل ۱۳-۳ تحلیل ریز سایت ۵۱

شکل ۱۴-۳ موقعیت دسترسی های اصلی و فرعی و معابر اصراف سایت ۵۲

شکل ۱۵-۳ موقعیت سایت در شهر ۵۲

شکل ۱-۴ تناسبات محصوریت در فضا ۶۸

شکل ۲-۴ الگوهای پیشنهادی طراحی برای مدارس دخترانه ۸۱

شکل ۳-۴ الگوهای پیشنهادی طراحی برای مدارس دخترانه ۸۲

شکل ۴-۴ نکات طراحی ورودی مدارس دختران ۸۳

شکل ۵-۴ نکات طراحی پنجره مدارس دخترانه ۸۴

شکل ۶-۴ نکات طراحی دیوار مدارس دخترانه ۸۵

شکل۱-۶ تجهیزات کتابخانه‌ها ۱۲۷

شکل ۲-۶ چیدمان کلاسهای مقاطع دبیرستان ۱۳۶

شکل ۳-۶ چیدمان سایر فضاهای قابل استفاده در کلیه مقاطع ۱۳۷

شکل ۴-۶ حد اقل فواصل و ابعاد تجهیزات ( میز و صندلی) ۱۳۸

شکل ۵-۶ نمونه‌هایی از استقرارکلاسهای درس و فضاهای جانبی ۱۳۹

شکل ۶-۶ فضای آزاد جلوی کاسه دستشویی ۱۴۱

شکل ۷-۶ مسیر و جهت های خورشید در سال ۱۴۳

شکل ۱-۷ مدرسه هنر در سنگاپور ۱۴۹

شکل ۲-۷ مدرسه آلف ۱۵۴

شکل ۶-۷ مدرسه معماری کرنل ۱۶۷

شکل ۷-۷ مدرسه معماری اهدائی اهیو ۱۷۰

شکل ۸-۷ مدرسه ی معماری اسلو نروژ ۱۷۲

شکل ۱۰-۷ مدرسه معماری میس وندروهه ۱۷۵

شکل ۱۱-۷ مدرسه معماری ندرلند در شهر رتردا ۱۷۶

نمودار ۱-۲ ساختار شاخه ها و رشته های تحصیلی ۲۰

نمودار ۱-۳ متوسط بارندگی ماهیانه اسفراین ۴۱



فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول ۱-۳ متوسط درجه حرارت ماهانه و میانگین سالانه اسفراین ۴۰

جدول ۲-۳ جمعیت شهرستان اسفراین به تفکیک شهر و روستا ۴۵

جدول ۱-۴ شیوه های آب و هوا ۵۶

جدول ۲-۴ جدول رنگ پیشنهادی برای فضای آموزشی برای کلاس ۷۷

جدول ۳-۴ جدول رنگ پیشنهادی برای فضای آموزشی گروه های اقلیمی برای راهروها ۷۸

جدول۴-۴ جدول رنگ پیشنهادی برای فضای آموزشی گروه های اقلیمی برای فضای اداری ۷۸

جدول ۵-۴ جدول استفاده از رنگ مناسب در مدارس ۷۸

جدول ۶-۴ دبیرستان-حداقل سرانه زیربنا و محوطه و زمین برای هر دانش آموز به متر مربع ۸۷

جدول ۷-۴ حداکثر فاصله دسترسی دانش آموزان به واحد آموزشی ۸۹

جدول ۸-۴ معایب و محاسن انواع تعداد طبقات فضاهای آموزشی دراقلیم های مختلف ۹۰

جدول ۹-۴ کاربری آموزشی و سازگاری همجواری آنان ۹۴

جدول ۱۰ -۴ شرایط حرارتی فضاهای آموزشی ۹۷

جدول ۱۱ – ۴ ابعاد مبلمان و تجهیزات آموزشی انعطاف پذیر ۹۹

جدول ۱-۶ دروس اصلی و تخصصی رشته معماری ۱۱۷

جدول ۲-۶ دروس اصلی و تخصصی رشته گرافیک ۱۱۸

جدول ۳-۶ دروس اصلی و تخصصی رشته معماری ۱۱۸

جدول شماره۴-۶ درصد اختصاص یافته به هر کدام از فضاهای کارگاه های هنرستان ۱۲۰

جدول۵-۶ جدول برنامه فیزیکی هنرستان هنر ۱۴۴

جدول ۶-۶ سرانه فضای آزاد و خارجی دانش آموزان ۱۴۶



دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:

تلفن :  09338869713
منطقه : 
آدرس :  http://memaribana.com/
تماس با آگهی دهنده ()
در مورد: دانلود رساله کامل هنرستان هنر و معماری
نام :
ایمیل یا تلفن :
پیام :

کلمات کلیدی :

آگهی های مرتبط