پرداخت با کارتهای عضو شتاب
آگهی های جدید
- کفش کوهنوردی لسپورتیوا اکسترم
- خرید پروفیل سازه از سازه کاران
- پیمانکاری ساختمان توسط پیمانکار مجرب
- اعطا نمایندگی کیک و کلوچه با 50 درصد تخفیف
- اعطا نمایندگی کیک و کلوچه با 50 درصد تخفیف
- بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها
- بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها
- بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها
- فولاد ck45-میلگرد ck45-ورق ck45-لوله ck45-تسمه ck45
- ورق استیل 316L-استیل 316L-فولاد نسوز 316L-فولاد نسوز 316ال
- استنلس استیل - فولاد ضد زنگ
- میلگرد spk-فولاد spk-فولاد سردکار
- لوله استیل -لوله استنلس استیل-انواع لوله استیل
- میلگرد استیل 304-ورق استیل 304-تسمه استیل 304
- فولاد ck75-میلگرد ck75-فولاد فنر ck75-تسمه ck75
- ورق A36-فولاد A36--لوله A36-ورق-فولاد ساختمانی
- فولاد 2510-میلگرد 2510-تسمه 2510-فولاد ابزار
- اینکونل- فولاد مقاوم بالا-inconel-فولاد ضد خوردگی
- میلگرد 7131-فولاد سمانته 7131- میلگرد سمانته 5920
- لوله مانیسمان-لوله آتشخوار-بدون درز-درز دار
- واردات فولاد-واردات استیل-فروش فولاد-فروش استیل
- میلگرد ck15-تسمه ck15-گرد ck15-فولاد ck15
- نبشی فولادی -نبشی L-نبشی V-نبشی فابریک
- میلگرد نقره ای-گرد نقره ای- فولاد ابزار سردکار
- vcn200- میلگرد vcn200-فولاد vcn200-فولاد ابزار
کلمات کلیدی
-
قیمت پلی استیشن 2 -
فروش ایکس باکس -
پلی استیشن -
قیمت روز پلی استیشن 3 -
xbox elite -
قیمت انواع XBOX -
xbox 360 فروش -
فروش xbox 360 -
xbox قیمت -
AC ADABTOR -
ادابتور مادیران -
ادابتور مانیتور الجی -
ادابتور الجی -
ادابتور مانیتور ال جی -
ادابتور ال سی دی 1552 -
ادبتور LCD الجی -
ادابتور LG -
قیمت ایکس باکس 360 -
arcade -
ps2 -
قیمت ایکس باکس -
سایت برای فروش بازی ps3 -
بازی ps2 -
سیمکارت خور -
هارد xbox -
دسته xbox -
بلوتوث با برد -
کیس -
box -
تلویزیون -
مانیتور 15 اینچ -
مانیتور کوچک -
مانیتور ای او سی -
نماینده ای او سی -
مانیتور 16 اینچ -
قیمت مانیتور aoc -
slim -
هارد xbox 360 -
مایکروسافت -
فن هارد -
پاور -
درایو -
playstation -
انواع psp -
بازی های xbox360 -
خرید xbox -
خرید بازی xbox -
خرید xbox 360 قیمت -
فروش کیف -
playstation فروش -
دانلود رساله کامل هنرستان هنر و معماری
چکیده
هدف از پژوهش ، طراحی یک مجتمع آموزشی تحت عنوان هنرستان هنر که زیرشاخه ای از عنوان کلی تر هنرستان های فنی و حرفه ای میباشد که رشته های حرفه ای و هنری از آن جدا و تحت عنوان هنرستان حرفه ای یا همان هنرستان هنر قرار گرفته است.
بنابراین اینجانب ضمن مروری بر تاریخچه و سیر تحول مدارس فنی و حرفه ای در جهان و ایران به معرفی وضعیت کیفی و کمی آموزشهای فنی و حرفه ای در شهرستان پرداخته و تعاریفی از سازمان آموزش و پرورش و جایگاه نظام جدید آموزش متوسطه در سازمان ارائه نموده ام و ضمن شناخت کامل مشکلات و کمبودها و تنگناهای آموزشی و پیامدهای ناشی ازآنها راه حلهایی برای رسیدن به وضع مطلوب منطبق بر ضوابط،اصول واستانداردهای فنی و حرفه ای در قالب دیاگرام،برنامه فیزیکی ونقشه ارائه کرده ام .
سپس با ارائه گزارشی از مطالعات اقلیمی خاص منطقه (استان خراسان شمالی)بررسی و تجزیه و تحلیل سایت و عوامل موثر بر طرح و نحوه اثرگذاری آن و تعیین اهداف خرد و کلان طرح و ذکر استانداردها و برنامه فیزیکی مجتمع به تعیین اصول و مبانی طرح بر اساس اهداف تعیین شده درمقیاس خرد و کلان پرداخته ، ضمن ارائه کانسپت ها ایده های شکل دهنده طرح به معرفی چند نمونه مشابه طرح و سپس ارائه آلترنتیو پرداخته و در نهایت طرح نهایی را انتخاب و معرفی نموده ام .
مقدمه
محور اصلی پیشرفت هر جامعه نیروی انسانی آن است و مدرسه مهمترین پایگاه تربیت و آموزش نیروی انسانی است.مدرسه زیربنای شخصیت عقلانی ، اعتقادی و فکری جوانان را پی ریزی می کند.بخش تعلیم و تربیت ما نسبت به سایر بخش ها محرومیت بیشتری دارد.فراهم آوردن مکان آموزشی و امکانات آموزش و پرورش بهتر برای فرزندان این مرزو بوم امریست لازم و ضروری و متضمن آموزش بهتر و کاراتروتخصصی تر با امکانات بیشترودر نتیجه آینده ای روشن تر برای این کشور است.
درمان همه دردهای فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی جامعه در آموزش و پرورش است.مهمترین نیازمندی نظام آموزشی کشور مدرسه و فضای آموزشی و پرورشی است.تامین فضا،تجهیزات آموزشی،پرورشی که به لحاظ کمی و کیفی متناسب با اهداف وشان نظام اسلامی باشد از زیربنائی ترین وضروری ترین نظام تعلیم و تربیت کشور است.
تحصیل در رشته های هنری و حرفه ای وبالا رفتن مهارت و توانایی برای ورود به بازار کار به عنوان کاردان و همچنین ایجاد آمادگی برای ورود به دانشگاه در رشته های هنری و حرفه ای از اهداف تاسیس و طراحی اینگونه مراکز است.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
۱ – فصل اول مطالعات مقدماتی
۱-۱ انتخاب و پذیرش موضوع ۲
۲-۱ اهداف کلی موضوع ۲
۳-۱ دلایل ضرورت ایجاد طرح ۴
۴-۱ مشکلات نظام آموزشی کشور ۴
۱-۴-۱ مشکلات و تنگنا های آموزش در درون هنرستان ها ۴
۲ – فصل دوم مطالعات تکمیلی
۱-۲ تاریخچه ۷
۱-۱-۲ تاریخ آموزش و پرورش ۷
۲-۱-۲ آموزش در جوامع بدوی ۷
۳-۱-۲ آموزش در قدیمیترین تمدنها ۸
۴-۱-۲ آموزش در ایران باستان ۸
۵-۱-۲ آموزش در دنیای اسلام ۱۰
۲-۲ اهمیت سازمان آموزش و پرورش ۱۱
۳-۲ آموزش مدرن در ایران ۱۲
۱-۳-۲ آموزش و پرورش در ایران ۱۲
۲-۳-۲ دوره های تحصیلی و تغییرات ساختاری تا سال ۱۳۴۵ ۱۳
۳-۳-۲ ساختار نظام آموزش و پرورش ایران از سال ۱۳۴۵ تا ۱۳۷۰ ۱۳
۴-۲ دوره متوسطه ۱۳
۱-۴-۲ سیرتحول تاریخی آموزش متوسطه ۱۳
۲-۴-۲ اهمیت دوره متوسطه در ایران ۱۴
۳-۴-۲ نیازها و احتیاجات اساسی جوانان در دوره بلوغ و (متوسطه) ۱۴
۴-۴-۲ ساختار نظام جدید آموزش متوسطه ۱۵
۵-۴-۲ اهداف و برنامه های آموزش متوسطه : ۱۶
۶-۴-۲ ساختار کلی ۱۶
۱-۶-۴-۲ اهداف ، ساختار و برنامه درسی هر شاخه و دوره ۱۶
۵-۲ عوامل موثر در ایجاد مدارس فنی و حرفه ای در ایران از دارالفنون تا امروز ۱۸
۶-۲ علل عدم گرایش لازم به شاخه آموزش متوسطه فنی و حرفه ای ۱۹
۷-۲ بررسی مسائل و آسیب شناسی آموزش فنی و حرفه ای در کشور به وسیله
تحقیقات و گزارشات مستند ۲۱
۱-۷-۲ دانش آموزان و آموزش های فنی و حرفه ای ۲۱
۱-۱-۷-۲ آموزش فنی و حرفه ای ؛ گرایش و طرز تلقی دانش آموزان ازآن در
آموزش وپرورش آذربایجان شرقی ۲۱
۲-۱-۷-۲ عوامل موثر در جذب هنرجویان پسر به آموزش های
فنی و حرفه ای در شهرستان اصفهان ۲۱
۳-۱-۷-۲ بررسی نوع نگرش دانش آموزان نظام جدید آموزش
متوسطه نسبت به شاخه فنی و حرفه ای وکاردانش در دبیرستان های اراک ۲۲
۴-۱-۷-۲ راههای ترغیب دانش آموزان به انتخاب رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش ۲۳
۲-۷-۲ اشتغال فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای ۲۴
۱-۲-۷-۲ رابطه آموزش های رسمی فنی و حرفه ای با اشتغال فارغ التحصیلان ۲۴
۳ – فصل سوم مطالعات اقلیمی
۱-۳ معرفی استان خراسان ۲۷
۲-۳ معرفی استان خراسان شمالی ۲۷
۱-۲-۳ حدود موقعیت استان خراسان شمالی ۲۸
۲-۲-۳ جمعیت و مساحت ۲۸
۳-۲-۳ تقسیمات سیاسی ۲۹
۳-۳ جغرافیای طبیعی ۲۹
۱-۳-۳ موقعیت جغرافیایی ۲۹
۲-۳-۳ آب و هوا ۲۹
۳-۳-۳ منابع آب ۲۹
۴-۳-۳ مناظر طبیعی و ییلاق ها ۲۹
۴-۳ جغرافیای انسانی استان ۳۰
۵-۳ معرفی شهرستان اسفراین ۳۰
۱-۵-۳ اطلاعات کلی ۳۰
۲-۵-۳ موقعیت و حدود جغرافیایی شهرستان اسفراین ۳۱
۳-۵-۳ نقاط دیدنی و مشاهیر ۳۲
۴-۵-۳ قومیتها ۳۲
۵-۵-۳ وجه تسمیه و پیشینه تاریخی ۳۲
۶-۵-۳ پیشینه تاریخی ۳۳
۱-۶-۵-۳ اسفراین قبل از اسلام ۳۴
۲-۶-۵-۳ اسفراین پس از اسلام ۳۴
۷-۵-۳ عمارات و محوطه های باستانی درشهرستان اسفراین ۳۶
۱-۷-۵-۳ زادگاه نوشیروان (فقت دژ) اسفراین ۳۶
۲-۷-۵-۳ بازماندههای شهر بلقیس اسفراین ۳۶
۳-۷-۵-۳ بقعه شیخ محمد رشید الدین بیدوازی ۳۶
۸-۵-۳ خصوصیات اقلیمی شهرستان ۳۷
۹-۵-۳ استقرار شهر ۳۸
۱-۹-۵-۳ هسته اولیه شهر قدیم ۳۸
۲-۹-۵-۳ هسته اولیه شهر جدید و محلات ۳۸
۱۰-۵-۳ توسعه شهر ۳۹
۱-۱۰-۵-۳ دسترسی ها (اصلی و فرعی) ۴۰
۱۱-۵-۳ اقلیم،آب و هوا ۴۰
۱-۱۱-۵-۳ درجه حرارت ۴۰
۲-۱۱-۵-۳ بارش ۴۱
۳-۱۱-۵-۳ باد ۴۱
۱۲-۵-۳ پوشش گیاهی ۴۲
۱۳-۵-۳ ناهمواری ها ۴۲
۱۴-۵-۳ منابع آب ۴۲
۱۵-۵-۳ زلزله ۴۴
۱۶-۵-۳ حیات وحش ۴۵
۱۷-۵-۳ جمعیت ۴۵
۱۸-۵-۳ صنایع و اقتصاد شهرستان ۴۶
۶-۳ برداشت بخش ۴۶
۷-۳ تحلیل سایت ۴۷
۱-۷-۳ توصیف اجزائ بستر طرح ۴۷
۱-۱-۷-۳ شکل/زمین/ابعاد/جهت ۴۷
۲-۱-۷-۳ زمین و توپوگرافی ۴۷
۳-۱-۷-۳ زمین و دسترسی ۴۷
۴-۱-۷-۳ زمین و مقاومت ۴۷
۲-۷-۳ عوامل موثر بر طرح ۴۸
۱-۲-۷-۳ اقلیم و جهت های موثر ۴۸
۲-۲-۷-۳ دیدها:داخل به خارج،خارج به داخل،داخل به داخل ۴۸
۳-۲-۷-۳ همجواری ها و همسایگی ها ۴۹
۳-۷-۳ کلیات بستر طرح مورد نظر ۴۹
۱-۳-۷-۳ موقعیت سایت در محدوده شهری ۴۹
۴-۷-۳ توصیف اجزائ بستر طرح ۵۰
۱-۴-۷-۳ شکل زمین/ابعاد/جهت ۵۰
۴ – فصل چهارم اصول و مبانی طراحی
۱-۴ اصول و مبانی طراحی در مقیاس خرد وکلان ۵۴
۱-۱-۴ مسائل کلان در طراحی مدرسه ۵۴
۲-۴ راهکارهای کلی طراحی معماری مدرسه با هویت ۵۵
۳-۴ جزئیات معماری جهت طراحی اقلیمی ۵۶
۱-۳-۴ اقلیم و معماری بومی ۵۷
۲-۳-۴ فرم بنا در مناطق کوهستانی ۵۷
۳-۳-۴- نوع مصالح ۵۹
۴-۳-۴ کالبد شهری و روستایی ۶۰
۴-۴- مطالعات اقلیمی شهرستان اسفراین ۶۱
۱-۴-۴- خصوصیات اقلیمی ۶۱
۲-۴-۴ «نتیجه گیری از جداول بیوکلیماتیک انسانی» ۶۱
۳-۴-۴- نتیجه گیری از جدول بیوکلیماتیک ساختمانی ۶۱
۴-۴-۴- نتیجه گیری از جدول ماهونی ۶۱
۵-۴-۴ نتیجه گیری از وزش بادها
۵-۴ روش های دستیابی به اهداف عمده طراحی اقلیمی ۶۲
۶-۴ تاثیر اقلیم سرد بر معماری مدارس ۶۴
۷-۴ اصول و مبانی طراحی متناسب با اهداف کالبدی ۶۶
۱-۷-۴ سازماندهی فضایی ۶۶
۱-۱-۷-۴ ویژگی های حاکم بریک مجموعه واحد و سازمان یافته معماری ۶۶
۲-۱-۷-۴ انواع سازماندهی های فضایی ۶۶
۲-۷-۴ انتظام فضاهای پر و خالی یا فضاهای بسته و باز ۶۷
۱-۲-۷-۴ جهت اننتظام فضای پر و خالی به نکات زیر باید توجه کرد ۶۷
۳-۷-۴ اصول و احکام طراحی فضاهای پروخالی ۶۹
۸-۴ اصول و ضوابط طراحی مدارس ۶۹
۱-۸-۴ اصول طراحی فضایی مدرسه در رابطه با سیما و بافت شهری ۶۹
۲-۸-۴ سازه(استراکچر) ۷۰
۱-۲-۸-۴ الزامات سازه ای ۷۰
۲-۲-۸-۴ سازه های بهینه ۷۱
۹-۴ پایدارسازی ساختمان های آموزشی در برابر زلزله ۷۱
۱۰-۴ نور در فضاهای آموزشی ۷۲
۱-۱۰-۴ روشنایی طبیعی ۷۲
۲-۱۰-۴ اصول استفاده از روشنایی طبیعی (نور روز) ۷۳
۳-۱۰-۴ معرفی انواع پنجره ها ۷۴
۱۱-۴ آلودگی صوتی و راهکارهای معمارانه مقابله با آن ۷۵
۱-۱۱-۴ راهکارهای کنترل ۷۵
۱۲-۴ انتخاب رنگ مناسب برای فضای آموزشی ۷۶
۱-۱۲-۴ بوروشور رنگ مناسب فضاهای آموزشی در دوره متوسطه ۷۷
۱۳-۴ عرصه ها و حریمها ۷۹
۱-۱۳-۴ رابطه عرصه عمومی و عرصه خصوصی ۷۹
۲-۱۳-۴ طراحی مدارس خاص دختران با توجه به اشراف،محرمیت و آسایش ۷۹
۳-۱۳-۴ محرمیت در جنبه های مختلف بنا ۸۰
۴-۱۳-۴ شیوه های اصلی ساماندهی شکلی توده ساختمان ۸۱
۱۴-۴ اصول و مبانی طراحی متناسب با اهداف اقتصادی ۸۶
۱-۱۴-۴ تعداد طبقات در مدارس ۸۶
۱۵-۴ مفهوم و کارکرد فضای باز در مدارس سنتی و جدید ۸۷
۱-۱۵-۴ نگره کلاسیک و الگوی عملکردی حیاط در مدارس معاصر ۸۷
۱۶-۴ روشهای نوین در طراحی مدارس و فضاهای آموزشی ۸۸
۱۷-۴ طراحی فضای آموزشی با استفاده از فرم های انعطاف پذیر ۸۹
۱-۱۷-۴شعاع دسترسی ۸۹
۲-۱۷-۴ نحوه دسترسی به فضاهای آموزشی ۹۰
۳-۱۷-۴ تعداد طبقات ۹۰
۴-۱۷-۴ سازماندهی فضاهی آموزشی و انعطاف پذیر ۹۱
۵-۱۷-۴ ضوابط پیشنهادی فضاهای آموزشی از دید انعطاف پذیری در مقیاس کلان ۹۳
۶-۱۷-۴ همجواری و مکان قرار گیری فضاهای آموزشی ۹۴
۷-۱۷-۴ عرصه و حریم ۹۵
۸-۱۷-۴ ضوابط پیشنهادی فضاهای آموزشی ازدید انعطاف پذیر در مقیاس خرد ۹۶
۵ – فصل پنجم عوامل موثر بر طرح
۱-۵ مسئله جنسیت و تاثیر آن بر طرح ۱۰۱
۱-۱-۵ جنسیت در تربیت اسلامی ۱۰۱
۲-۱-۵ اعتبار تفاوت های جنسی ۱۰۱
۳-۱-۵ مشکلات ویژه دختران در آموزش و پرورش ۱۰۳
۴-۱-۵ اهمیت آموزش دختران ۱۰۴
۶-۱-۵ ویژگی ها ونیازها خاص مدارس دخترانه ۱۰۶
۲-۵ عوامل روانشناسی محیط ۱۱۰
۳-۵ تعریف مدرسه مطلوب بر اساس اولویت دانش آموزان ۱۱۱
۶- فصل ششم استاندارد ها و ضوابط
۱-۶ نیازهای فضایی رشته های آموزشی نظام جدید ۱۱۴
۲-۶ شاخه فنی و حرفه ای ۱۱۴
۱-۲-۶ اهداف و ساختار ۱۱۴
۱-۱-۲-۶ اهداف ۱۱۴
۲-۱-۲-۶ ساختار ۱۱۵
۲-۲-۶ عناوین رشته های هریک از زمینه ها به شرح زیر است ۱۱۵
۱-۲-۲-۶ زمینه صنعت ۱۱۵
۲-۲-۲-۶ زمینه خدمات ۱۱۵
۳-۲-۲-۶ زمینه کشاورزی ۱۱۵
۳-۶ معرفی هنرستان ۱۱۵
۴-۶ اصول و استاندارد های تخصصی مربوط به ۸ رشته ارائه شده در این هنرستان ۱۱۶
۵-۶ دروس اصلی و تخصصی رشته های هنرستان ۱۱۷
۱-۵-۶ دروس اصلی و تخصصی رشته معماری ۱۱۷
۲-۵-۶ کتابهای اصلی و تخصصی رشته گرافیک ۱۱۸
۳-۵-۶ کتابهای اصلی و تخصصی رشته ی صنایع دستی ۱۱۸
۶-۶ درصدها و مشخصات فضایی کارگاه ها ۱۱۹
۷-۶ وضعیت شیمیایی و بیولوژیکی کارگاه ها ۱۲۰
۸-۶ ظرفیت و سرانه فضاها ۱۲۰
۱-۸-۶ سرانه دانش آموزان به فضاهای آموزشی ۱۲۱
۹-۶ معرفی فضاها و ضوابط آنها ۱۲۱
۱-۹-۶ انبار ۱۲۱
۲-۹-۶ ورودی ۱۲۱
۳-۹-۶ راهروهای طبقات (ارتباط افقی) ۱۲۱
۴-۹-۶ راه پله ها (ارتباطی عمودی) ۱۲۲
۵-۹-۶ محل صف جمع، تجمع و قدم زدن ۱۲۲
۶-۹-۶ فضای سبز ۱۲۳
۷-۹-۶ سرویسهای بهداشتی ۱۲۳
۸-۹-۶ آبدارخانه ۱۲۳
۹-۹-۶ نماز خانه ۱۲۳
۱۰-۹-۶ فضای مشاوره ۱۲۴
۱۱-۹-۶ اتاق بهداشت و کمکهای اولیه ۱۲۴
۱۲-۹-۶ سالن چند منظوره ۱۲۵
۱۳-۹-۶ کارگاه هنر ۱۲۵
۱۴-۹-۶ کتابخانه ۱۲۶
۱-۱۴-۹-۶ فواصل و اندازههای تجهیزات ۱۲۶
۲-۱۴-۹-۶تجهیزات کتابخانهها ۱۲۷
۱۰-۶ آیین کار ایمنی درهای مدارس ۱۲۸
۱۱-۶ آیین کار ایمنی پنجرههای مدارس ۱۲۹
۱۲-۶ آیین کار ایمنی کریدورها و راهروهای مدارس ۱۲۹
۱۳-۶ ضوابط طراحی ایمنی پلکان ۱۳۰
۱۴-۶ آیین کار مکانیابی , ساختمان , تجهیزات و بهداشت بوفه مدارس ۱۳۰
۱۵-۶ بهداشت مدارس ۱۳۱
۱۶-۶ ضوابط طراحی ساختمانهای آموزشی» ۱۳۲
۱۷-۶ ضوابط فضاهای آموزشی ۱۳۳
۱۸-۶ کلاس درس ۱۳۴
۱-۱۸-۶ مکان قرار گیری ۱۳۴
۲-۱۸-۶ بررسی نور در کلاس ۱۳۴
۳-۱۸-۶ فرم کلاس ۱۳۵
۴-۱۸-۶ انواع چیدمان در کلاس ۱۳۵
۵-۱۸-۶ چیدمان کلاسهای مقاطع دبیرستان ۱۳۶
۶-۱۸-۶ چیدمان سایر فضاهای قابل استفاده در کلیه مقاطع ۱۳۷
۷-۱۸-۶ حد اقل فواصل و ابعاد تجهیزات ( میز و صندلی) ۱۳۸
۸-۱۸-۶ نمونههایی از استقرارکلاسهای درس و فضاهای جانبی ۱۳۹
۹-۱۸-۶ نظم فضایی کلاس ۱۴۰
۱۹-۶ حفاظت ساختمان در مقابل حریق ۱۴۱
۲۰-۶ضوابط فضاهای بهداشتی ۱۴۱
۲۱-۶ مبلمانهای آموزشی باید قابلیت این راداشته باشند ۱۴۲
۲۲-۶ انتخاب زمین مدرسه ۱۴۲
۲۳-۶ تعیین جهت ساختمان مدارس ۱۴۲
۲۴-۶ جدول برنامه فیزیکی هنرستان هنر ۱۴۴
۷ – فصل هفتم مصادیق
۱-۷ مدرسه هنرسنگاپور ۱۴۹
۶-۷ مدرسه معماری کرنل ۱۶۷
۷-۷ مدرسه معماری اهدائی اهیو ۱۷۰
۸-۷ مدرسه ی معماری اسلو نروژ ۱۷۲
۱۰-۷ مدرسه معماری میس وندروهه ۱۷۵
۱۱-۷ مدرسه معماری ندرلند در شهر رتردام ۱۷۶
۸– آلترناتیو ها و طرح نهایی ۱۷۹
فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل ۱-۳ نقشه تقسیمات کشوری جمهوری اسلامی ایران به تفکیک استانها در سال ۱۳۸۳ ۲۷
شکل ۲-۳ نقشه تقسیمات استانی خراسان شمالی به تفکیک شهرستان ها در سال ۱۳۸۳ ۲۷
شکل ۳-۳ موقعیت شهر قدیم نسبت به مکان فعلی شهر اسفراین ۳۸
شکل ۴-۳ محلات شهر اسفراین ۳۸
شکل ۵-۳ محدوده محلات شهر اسفراین ۳۹
شکل ۶-۳ جهات توسعه شهر ۳۹
شکل ۷-۳ دسترسی های اصلی و فرعی شهر اسفراین ۴۰
شکل ۸-۳ ناهمواری های اسفراین ۴۲
شکل ۹-۳ پهنه بندی خطر نسبی زلزله در خراسان ۴۴
شکل ۱۰-۳ پهنه بندی خطر نسبی زلزله در خراسان شمالی ۴۴
شکل ۱۱-۳ پهنه بندی خطر نسبی زلزله در خراسان شمالی ۴۴
شکل ۱۲-۳ ابعاد،شکل و جهت کشیدگی زمین ۵۰
شکل ۱۳-۳ تحلیل ریز سایت ۵۱
شکل ۱۴-۳ موقعیت دسترسی های اصلی و فرعی و معابر اصراف سایت ۵۲
شکل ۱۵-۳ موقعیت سایت در شهر ۵۲
شکل ۱-۴ تناسبات محصوریت در فضا ۶۸
شکل ۲-۴ الگوهای پیشنهادی طراحی برای مدارس دخترانه ۸۱
شکل ۳-۴ الگوهای پیشنهادی طراحی برای مدارس دخترانه ۸۲
شکل ۴-۴ نکات طراحی ورودی مدارس دختران ۸۳
شکل ۵-۴ نکات طراحی پنجره مدارس دخترانه ۸۴
شکل ۶-۴ نکات طراحی دیوار مدارس دخترانه ۸۵
شکل۱-۶ تجهیزات کتابخانهها ۱۲۷
شکل ۲-۶ چیدمان کلاسهای مقاطع دبیرستان ۱۳۶
شکل ۳-۶ چیدمان سایر فضاهای قابل استفاده در کلیه مقاطع ۱۳۷
شکل ۴-۶ حد اقل فواصل و ابعاد تجهیزات ( میز و صندلی) ۱۳۸
شکل ۵-۶ نمونههایی از استقرارکلاسهای درس و فضاهای جانبی ۱۳۹
شکل ۶-۶ فضای آزاد جلوی کاسه دستشویی ۱۴۱
شکل ۷-۶ مسیر و جهت های خورشید در سال ۱۴۳
شکل ۱-۷ مدرسه هنر در سنگاپور ۱۴۹
شکل ۲-۷ مدرسه آلف ۱۵۴
شکل ۶-۷ مدرسه معماری کرنل ۱۶۷
شکل ۷-۷ مدرسه معماری اهدائی اهیو ۱۷۰
شکل ۸-۷ مدرسه ی معماری اسلو نروژ ۱۷۲
شکل ۱۰-۷ مدرسه معماری میس وندروهه ۱۷۵
شکل ۱۱-۷ مدرسه معماری ندرلند در شهر رتردا ۱۷۶
نمودار ۱-۲ ساختار شاخه ها و رشته های تحصیلی ۲۰
نمودار ۱-۳ متوسط بارندگی ماهیانه اسفراین ۴۱
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول ۱-۳ متوسط درجه حرارت ماهانه و میانگین سالانه اسفراین ۴۰
جدول ۲-۳ جمعیت شهرستان اسفراین به تفکیک شهر و روستا ۴۵
جدول ۱-۴ شیوه های آب و هوا ۵۶
جدول ۲-۴ جدول رنگ پیشنهادی برای فضای آموزشی برای کلاس ۷۷
جدول ۳-۴ جدول رنگ پیشنهادی برای فضای آموزشی گروه های اقلیمی برای راهروها ۷۸
جدول۴-۴ جدول رنگ پیشنهادی برای فضای آموزشی گروه های اقلیمی برای فضای اداری ۷۸
جدول ۵-۴ جدول استفاده از رنگ مناسب در مدارس ۷۸
جدول ۶-۴ دبیرستان-حداقل سرانه زیربنا و محوطه و زمین برای هر دانش آموز به متر مربع ۸۷
جدول ۷-۴ حداکثر فاصله دسترسی دانش آموزان به واحد آموزشی ۸۹
جدول ۸-۴ معایب و محاسن انواع تعداد طبقات فضاهای آموزشی دراقلیم های مختلف ۹۰
جدول ۹-۴ کاربری آموزشی و سازگاری همجواری آنان ۹۴
جدول ۱۰ -۴ شرایط حرارتی فضاهای آموزشی ۹۷
جدول ۱۱ – ۴ ابعاد مبلمان و تجهیزات آموزشی انعطاف پذیر ۹۹
جدول ۱-۶ دروس اصلی و تخصصی رشته معماری ۱۱۷
جدول ۲-۶ دروس اصلی و تخصصی رشته گرافیک ۱۱۸
جدول ۳-۶ دروس اصلی و تخصصی رشته معماری ۱۱۸
جدول شماره۴-۶ درصد اختصاص یافته به هر کدام از فضاهای کارگاه های هنرستان ۱۲۰
جدول۵-۶ جدول برنامه فیزیکی هنرستان هنر ۱۴۴
جدول ۶-۶ سرانه فضای آزاد و خارجی دانش آموزان ۱۴۶
دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:
تلفن : | 09338869713 |
منطقه : | |
آدرس : | http://memaribana.com/ |
در مورد: دانلود رساله کامل هنرستان هنر و معماری
کلمات کلیدی :
آگهی های مرتبط
-
,پایان نامه موزه هنر معاصر ,خرید رساله موزه هنر معاصر ,خرید طرح نهایی موزه هنر معاصر ,دانلود پایان نامه موزه هنر معاصر ,دانلود پایان نامه معماری موزه -
دانلود نقشه های معماری و سازه - دانلود پلان های معماری - آموزشی - مهد کودک - سیسمونی کودک - نقشه مدرسه - نقشه و پلان هنرستان - نقشه و پلان دانشکده - ن -
,مطالعات خانه ,پایان نامه خانه ,خرید رساله خانه ,خرید طرح نهایی خانه ,دانلود پایان نامه خانه ,دانلود پایان نامه معماری خانه ,دانلود رایگان پایان نامه -
,مطالعات موزه کودک ,پایان نامه موزه کودک ,خرید رساله موزه کودک ,خرید طرح نهایی موزه کودک ,دانلود پایان نامه موزه کودک ,دانلود پایان نامه معماری موزه ک -
دانلود رساله دانلود مطالعات معماری دانلود طرح نهایی دانلود پایان نامه معماری رساله آماده معماری ، مطالعات آماده معماری مطالعات و رساله و طرح نهایی پر -
رساله آماده معماری ، مطالعات آماده معماری معماری دانلود طرح نهایی دانلود پایان نامه معماری -
دانلود پروژه معماری دانلود رساله معماری دانلود مطا -
,مطالعات خانه کودک ,پایان نامه خانه کودک ,خرید رساله خانه کودک ,خرید طرح نهایی خانه کودک ,دانلود پایان نامه خانه کودک ,دانلود پایان نامه معماری خانه ک -
پروژه معماری رساله آماده معماری مطالعات معماری رساله طرح نهایی معماری پایان نامه معماری دانلود رساله دانلود مطالعات معماری دانلود طرح نهایی دانلود پای -
,مطالعات نمایشگاه ,پایان نامه نمایشگاه ,خرید رساله نمایشگاه ,خرید طرح نهایی نمایشگاه ,دانلود پایان نامه نمایشگاه ,دانلود پایان نامه معماری نمایشگاه ,د -
,مطالعات پردیس ,پایان نامه پردیس ,خرید رساله پردیس ,خرید طرح نهایی پردیس ,دانلود پایان نامه پردیس ,دانلود پایان نامه معماری پردیس ,دانلود رایگان پایان -
رساله آماده معماری ، مطالعات آماده معماری پروژه معماری طرح نهایی معماری پایان نامه معماری مطالعات معماری رساله معماری دانلود رساله دانلود مطالعات معما -
دانلود پروژه معماری دانلود رساله معماری دانلود مطالعات دانلود طرح نهایی -
طراحی مسجد+رساله معماری مسجد(شامل 2 طرح کامل ویژه دانشجویان معماری) -
مطالعات و رساله و طرح نهایی رساله آماده معماری ، مطالعات پایان نامه معماری مطالعات معماری رساله معماری دانلود رساله دانلود مطالعات معماری دانلود طرح -
مطالعات دانشکده معماری,پایان نامه دانشکده معماری,خرید رساله دانشکده معماری,خرید طرح نهایی دانشکده معماری,دانلود پایان نامه دانشکده معماری,دانلود پایان -
طراحی مسجد+رساله معماری مسجد(شامل 2 طرح کامل ویژه دانشجویان معماری) -
مطالعات هتل,پایان نامه هتل,خرید رساله هتل,خرید طرح نهایی هتل,دانلود پایان نامه هتل,دانلود پایان نامه معماری هتل,دانلود رایگان پایان نامه هتل,دانلود را -
دانلود رساله دانلود مطالعات معماری دانلود طرح نهای -
دانلود رساله دانلود مطالعات معماری دانلود طرح ن