ورود کاربران



تازه وارديد؟ ثبت نام كنيد


آپلود ویدیو

با انتشار ویدیو در دالفک، مشتریان جدید را کشف کنید.
http://www.dalfak.com

پرداخت با کارتهای عضو شتاب

آگهی های جدید

کوره القایی شرکت ضیا ذوب

کوره القایی شرکت ضیا ذوب

www.ziazob.comشرکت ضیاذوب با چندین سال سابقه آماده فروش کوره های القایی میباشد.تکنولوژی کوره القایی یک تکنولوژی استراتژیک و پرکاربرد است که از جمله در ذوب فلزات با استفاده از انرژی الکتریکی کاربرد دارد.زیربنای صنایع سنگین هر کشور ، صنایع ذوب فلزات است. زیربنای صنایع ذوب نیز صنایع کوره سازی است.لذا از اینجا اهمیت صنایع کوره­سازی بوضوح روشن می گردد.

در گذشته بیشتر از کوره های سوخت فسیلی برای ذوب فلزات استفاده می شد . آلودگی محیط زیست ، راندمان پایین ، سروصدای زیاد ، عدم یکنواختی مذاب ، عدم توانایی ذوب فلزات دیرگداز و مسائلی از این قبیل ، مشکلاتی بود که این کوره ها به همراه داشتند.

در چند دهه اخیر توجه متخصصین و دست اندرکاران کوره سازی به استفاده از انرژی الکتریکی در این زمینه جلب شد و نسل جدیدی از کوره های الکتریکی بوجود آمد که از این میان به دو مدل از کوره های ذوب می توان اشاره نمود:

1-کوره های قوس الکتریک
2-کوره های القایی

کوره های قوس الکتریک برای ذوب فولاد و به منظور فولادسازی مورد استفاده قرار می­گیرد که فعلاً بحث درباره آن مورد نظر نیست. اما درباره کوره های القایی و یا به عبارتی تکنولوژی گرمایش القایی ، زمینه بحث بسیار گسترده و عمیق است که مختصری درباره آن صحبت می کنیم:
تکنولوژی گرمایش القایی در واقع تولید حرارت توسط میدان متغیر مغناطیسی قوی است که توسط سیستمهای مختلفی قابل تولید است.در گذشته این میدانها را توسط ژنراتورهای دینامیکی تولید می کردند. بدین شکل که یک ژنراتور فرکانس متوسط را با یک موتور سه فاز کوپل می کردند و با اضافه کردن یکسری خازن در مدار رزونانس ، جریان­های متغیری را در داخل کویل گرمکن بوجود می آوردند. بر این مبنا حرارت در قطعه قرارداده شده در کویل بوجود می آمد.

با پیشرفت تکنولوژی "الکترونیک قدرت" و ساخته شدن سوئیچهای سریع و قوی ، نسل جدیدی از ژنراتورها بوجود آمد که اصطلاحاً به آنها ژنراتورهای استاتیکی گفته می­شود. در این نوع ژنراتورها حرکت مکانیکی وجود ندارد. به­اضافه اینکه کنترل قدرت ژنراتور بسیار دقیقتر و کاملتر میسر است.

نکته مهم دیگر اینست که ساخت کوره القایی یک کار تکنولوژی‌بر است.حداکثر 20 الی 30 درصد قیمت یک کوره, مواد به کار رفته در آن می‌باشد و بقیه قیمت تکنولوژی آن است. اهمیت این تکنولوژی در این مطلب نهفته است که زیر بنای بسیاری از تکنولوژیها و صنایع می باشد و به عبارتی اکثر صنایع سنگین به نوعی به این تکنولوژی وابسته اند. مطلب دوم اینکه این تکنولوژی خود بسترساز بسیاری از تکنولوژیهای دیگر است که به نوبه خود برای کشور مفید خواهند بود. با توجه به نیاز کشور به این تکنولوژی به نظر می رسد می باید نظر مسئولین مربوطه نسبت به این صنعت بیشتر جلب گردد تا در آینده بتوانیم شاهد شکوفایی و رشد و ترقی روزافزون این تکنولوژی در کشور باشیم.

مزایای کوره های القایی نسبت به سایر کوره ها

اپراتوری بسیار ساده بعلت وجود بخش کنترل کامل الکترونیک
عدم آلودگی و اکسیداکسیون بار به علت عدم وجود گاز و شعله اکسیدکننده
شروع به کار سریع و عدم نیاز به پیش گرم یا ذوب اولیه
سرعت بالای انجام عملیات در مقایسه با سایر کوره ها
راندمان بسیار بالاترنسبت به کوره های سوختی
قابلیت تهیه آلیاژهای یکنواخت به علت چرخش داخل مذاب
قابلیت تهیه و نگهداری ذوب در ظرفیت های مختلف
سادگی عمل تغذیه و تخلیه
امکان کنترل دقیق درجه حرارت
قابلیت ذوب قراضه
اشغال فضای کمتر نسبت به سایر کوره ها
عدم تاثیر بر آلودگی محیط زیست

دزهمین راستا گروه صنعتی ضیاذوب آماده ارائه دستگاههای القایی با توانهایی مختلف میباشد

WWW.ZIAZOB.COM

جهت دریافت اطلاعات با *********** و ***********تماس بگیرید
فاکس:***********

تلفن :  منقضی شده
منطقه :  استان اصفهان
آدرس :  استان اصفهان - اصفهان
تماس با آگهی دهنده ()
در مورد: کوره القایی شرکت ضیا ذوب
نام :
ایمیل یا تلفن :
پیام :

کلمات کلیدی :