ورود کاربران



تازه وارديد؟ ثبت نام كنيد


آپلود ویدیو

با انتشار ویدیو در دالفک، مشتریان جدید را کشف کنید.
http://www.dalfak.com

پرداخت با کارتهای عضو شتاب

آگهی های جدید

آب‌گرمکن‌های خورشیدی نقیب سازه

آب‌گرمکن‌های خورشیدی نقیب سازه

قیمت : با تخفیف ویژه

گروه بازرگانی نقیب سازه

مشاوره ، محاسبه ، فروش
سیستمهای انرژی خورشیدی در ایران

درباره آب‌گرمکن‌های خورشیدی

Printer-friendly version
کلکتور مهمترین قسمت هر آب‌گرمکن خورشیدی است و وظیفه دریافت انرژی خورشید و گرم کردن آب در آب‌گرمکن‌های خورشیدی را برعهده دارد. کلکتورهای خورشیدی از شیشه‌های نشکن با خلوص بالا بمنظور دستیابی به ضریب عبور نور بیش از 97/0 ساخته شده‌اند و صفحه جاذب آلومینیومی در این کلکتورها از پوشش طیفی خاص بمنظور حداکثر جذب تابش خورشید و حداقل صدور انرژی ساخته شده است. مسیر جریان آب در لوله‌های مسی و بصورت مارپیچی برای حداکثر دریافت انرژی طراحی شده است.

از دیگر اجزا آب گرمکن‌های خورشیدی مخزن ذخیره انرژی می‌باشد که انواع گوناگونی از مخازن، برای کارایی‌های مختلف قابل ارائه می‌باشد. تمامی این مخازن بمنظور کاهش تلفات حرارتی از آب‌گرم تولیدی در کلکتورهای خورشیدی و نگهداری آب گرم در روزها و شب‌های متوالی می­بایست با عایق‌حرارتی پوشانده شوند. همچنین تمامی آب‌گرمکن‌های خورشیدی برای افزایش کارایی دارای سیستم کنترل و پمپ مستقل می‌باشند.



انواع آب گرم­کن خورشیدی

آبگرمکن­های خورشیدی به سه دسته زیر تقسیم می­گردند:

1-   آب‌گرم کن خورشیدی ترموسیفونی

2-   آب‌گرم کن خورشیدی با جریان اجباری

3-   کلکتور خورشیدی هیت پایپ

آب‌گرم کن خورشیدی ترموسیفونی

سیستم‌های گرمایش ترموسیفونی یکی از طرح‌های متداول و با کاربرد فراوان در استفاده از انرژی خورشیدی برای آب گرم مصرفی ساختمان می‌باشد. اساس این فرآیند استفاده از فرآیند ترموسیفونی برای سیرکولاسیون سیال می‌باشد. در این سیستم‌ها انتقال حرارت با جابجایی طبیعی صورت گرفته و نیاز به پمپ برای انجام سیرکولاسیون نمی‌باشد. نحوه اجرای این سیستم به گونه­ای می‌باشد، که این سیستم بصورت موازی با سیستم موجود تامین آب گرم مصرفی نصب می‌شود. سیستم ترموسیفونی بصورت پایه عمل نموده و در مواقعی که جوابگو نباشد از سیستم سابق استفاده می‌گردد.

انرژی خورشیدی

آب‌گرم کن خورشیدی با جریان اجباری

در این سیستم سیرکولاسیون بصورت اجباری با پمپ صورت می‌پذیرد، و مخزن ذخیره آب گرم در داخل موتورخانه می‌باشد، سیستم کنترل خورشیدی بر اساس اختلاف دمای ما بین مخزن ذخیره و سیال کلکتور عمل نموده و فقط هنگامی سیرکولاسیون با فرمان به پمپ صورت می‌پذیرد که سیال داخل کلکتور توانایی گرم نمودن آب مخزن دخیره را داشته باشد.

با اجرای سیستم خورشیدی برای میزان مصرف و دمای آبگرم معین، سالانه بیشتر از 70 درصد در مصرف گاز صرفه­جویی می­گردد. لازم بذکر است که استفاده از این سیستم موجب خواهد شد تا در بخش عمده­ای از سال شامل فصل گرم، بویلر­های مجموعه خاموش شود که باعث افزایش عمر سیستم تاسیساتی و کاهش هزینه­های نگهداری آن خواهد شد. از آنجا که در حال حاضر مسائل مربوط به کاهش مصرف سوخت و واقعی شدن قیمت انرژی در کشور مطرح می­باشد، پیاده سازی این طرح مقرون به صرفه بوده و اجرای آن پیشنهاد می­گردد.

کلکتور خورشیدی هیت پایپ

کلکتورهای تخت برای تامین آب گرم مصرفی و یا تامین گرمای مورد نیاز برای گرمایش و یا سرمایش ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند ولی چنانچه دماهای بالاتر مدنظر باشد و یا اینکه اختلاف دمای میان کلکتور و محیط افزایش یابد، راندمان کلکتورهای خورشیدی تخت کاهش می‌یابد و در این موارد استفاده از کلکتورهای خورشیدی هیت‌پایپ پیشنهاد می‌گردد. در کلکتورهای هیت‌پایپ بدلیل ایجاد خلا در میان لوله شیشه‌ای و صفحه جاذب در زمستان راندمان سیستم بسیار بالاتر خواهد بود.

مقایسه سیستم خورشیدی ترموسیفونی و سیستم خورشیدی با جریان اجباری

سیستم ترموسیفون بدلیل عدم امکان کنترل مناسب دارای راندمان کمتر و همچنین معایبی هم دارد که این معایب در مواردی که آب‌گرم در تمام روزهای سال بطور یکسان مورد نیاز نباشد، بیشتر مشهود است. یکی از معایب سیستم این است که لوله کشی آن بایستی با دقت و پیروی دقیق از راهنما و با لوله­های بزرگتر انجام گردد تا بتواند جریان روانی را تولید نماید. جریان ترموسیفون تا زمانی که آب تا درجه معینی گرم نشود برقرار نشده و هرگونه هواگرفتگی یا ایجاد حباب در سیستم می تواند جریان ترموسیفون را متوقف کرده و سیستم را از کار بیندازد. از آنجا که سیستم کنترلی نیز در این روش استفاده نمی­گردد بالارفتن دمای آب در زمانی که آب‌گرم مصرف نمی‌شود، می‌تواند موجب جوشش، تولید حباب یا مسائلی از این دست گردیده و جریان ترموسیفون را به کلی متوقف نماید.

از معایب دیگر این سیستم­ها قرار داشتن مخزن روی بام ساختمان و در بالای کلکتور است که باعث می­گردد وزن آن به بام اضافه شده و کلکتور و اتصالات و لوله کشی نیز در نتیجه وزن مخزن و تنش­ها و تغییرات حرارتی دچار فرسودگی و استهلاک زودرس شوند.

با توجه به قرارگیری مخزن این سیستم­ها در روی کلکتورها، این سیستم در ظرفیت های محدود قابل استفاده بوده و عموماً برای ساختمان های بلندتر از دو طبقه و دارای واحدهای مسکونی بیش از سه یا چهار واحد قابل استفاده نیستند.

سیستم­های خورشیدی دارای پمپ، از اتصالات، لوازم جانبی، سیستم کنترلی و لوله کشی پیچیده­تری نسبت به سیستم­های ترموسیفون برخوردارند که باعث می­گردد هزینه اولیه این سیستم­ها نسبت به سیستم ترموسیفون بیشتر شود، اما این سیستم­ها دارای قابلیت­هایی می­باشند که توسط سیستم­های ترموسیفون قابل دستیابی نیست.

سیستم­های دارای پمپ محدودیتی از نظر ارتفاع ساختمان و تعداد واحدها و مسائلی از این دست ندارند و می‌توانند برای تمامی ساختمانهای ادارای، تجاری، مجتمع­های مسکونی بزرگ و برج­ها نیز استفاده گردند. بعلاوه در این سیستم­ها نیازی به نصب مخزن در بالای کلکتور نمی­باشد و مخزن می­تواند در موتورخانه یا فضای مناسب دیگری نصب شود و وزن آن نیز روی بام و کلکتورها قرار نمی­گیرد. به این ترتیب عمر کلکتورها، اتصالات و لوله کشی آنها روی بام افزایش می­یابد.

سیستم کنترلی نصب شده روی سیستم­های خورشیدی پمپ دار، مجهز به سنسورهای حرارتی و تجهیزات قطع و وصل جریان بوده و از بالارفتن دمای آب از حد مجاز جلوگیری می­کند و به این ترتیب آسیب­های ناشی از بالارفتن دما، جوشیدن و تبخیرشدن آب در کلکتور، مخزن یا هر نقطه­ای از سیستم خورشیدی به کلی برطرف شده و عمر کلکتورها و سیستم افزایش می­یابد. بعلاوه اینکه هواگیری یا تبخیر آب موجب از کار افتادن سیستم و قطع جریان نیز نمی­گردد.

انرژی خورشیدی

هر کلکتور هیت‌پایپ از تعدادی لوله شیشه‌ای که درون آنها صفحه جاذب و لوله مسی قرار گرفته، تشکیل شده است، که فضای میان لوله شیشه‌ای و صفحه جاذب خلا می‌باشد. صفحه جاذب انرژی خورشیدی را به انرژی گرمایی تبدیل می­کند و گرما را به لوله­ های حرارتی انتقال می­دهد، سپس مایع داخل لوله حرارتی به بخار تبدیل می­شود و به سمت بالا (کندانسور) جریان می‌یابد و حرارت خود را از طریق کندانسور به آب منتقل می‌کند و درنتیجه بخار سرد شده و به مایع تبدیل می‌شود و به سمت پایین (لوله‌های حرارتی یا اواپراتور) منتقل می‌شود، این سیکل انتقال حرارت تا زمانی که تابش خورشید قابلیت انتقال گرما به مایع را داشته باشد بصورت متناوب ادامه می‌یابد.

با مام تماس بگیرید

***********
***********
***********
***********

ارسال به سراسر کشور

تلفن :  منقضی شده
منطقه :  استان تهران
آدرس :  استان تهران - تهران
تماس با آگهی دهنده ()
در مورد: آب‌گرمکن‌های خورشیدی نقیب سازه
نام :
ایمیل یا تلفن :
پیام :

کلمات کلیدی :

آگهی های مرتبط