ورود کاربران



تازه وارديد؟ ثبت نام كنيد


آپلود ویدیو

با انتشار ویدیو در دالفک، مشتریان جدید را کشف کنید.
http://www.dalfak.com

پرداخت با کارتهای عضو شتاب

آگهی های جدید

سپتیک تانک فاضلاب ؛ سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک فاضلاب



سپتیک تانک مخزنی جهت ذخیره موقت فاضلاب جهت زلال سازی و رقیق سازی فاضلاب میباشد . عملکرد سپتیک تانک به روش بی هوازی ( باکتری بی هوازی ) میباشد . سپتیک تانک دارای دو مخزن با یک یا دو دیواره جدا کننده میباشد . سایز لوله ورودی و خروجی سپتیک تانک دلخواه میباشد . همچنین سپتیک تانک دارای یک ونت هوا هم میباشد .

ساختار سپتیک تانک

  مخزن اولیه
  مخزن ثانویه
  دیوار جدا کننده
  شیار لوله های ورودی و خروجی
  ونت هوا

عملکرد سپتیک تانک بی هوازی – ایستگاه پمپاژ فاضلاب

ابتدا فاضلاب به داخل سپتیک ریخته میگردد , مواد جامد فاضلاب در بخش اولیه ته نشین میگردند . عملکرد بی هوازی و آرام سازی فاضلاب در سپتیک باعث کاهش آلودگی بار فاضلابی در بخش اولیه میگردد . ذرات درشت فاضلاب بعد از مدتی توسط باکتری های بی هوازی خورده شده و تبدیل به مایع لجنی میگردند . و به مرور از حجم این موارد جامد کاسته میشود . فاضلاب لجنی رقیق و فاضلاب زلال به بخش دوم جاری میشود . دیواره حائل از ورود جامدات به دورن بخش ثانویه ممانعت میکند . در بخش ثانویه سپتیک تانک فاضلاب , که عمدتا فاضلاب زلال میباشد از طریق لوله خروجی به بیرون سپتیک هدایت می شود .

جنس سپتیک تانک فاضلابی

سپتیک تانک فاضلابی عمدتا از دو جنس پلی اتیلن و بتنی ساخته می شود .

پلی اتیلن جنسی محکم و بادوام و و در طبیعت دیر تجزیه می شود , سپتیک تانک پلی اتیلنی بیشترین کاربرد را دارا است و عملکرد به مراتب بهتری نسبت به سپتیک تانک بتنی دارد . سپتیک تانک فاضلابی پلی اتیلنی دارای هزینه های حفاری و نسب مناسب و معقولانه ای میباشد . این سپتیک تانک ها خود به دو صورت ساده و تقویت شده دوجداره ساخته میشوند . نوع تقویت شده میتواند بار ترافیکی را تحمل کند . سپتیک تانک فاضلابی پلی اتیلنی بعد از چال شدن تنها با یک متر خاک الک شده میتواند بارهای ترافیکی بین 1 تا 2 تن را تحمل کند . سپتیک تانکهای پلی اتیلن معمولی معمولا در عمق زیر 5 متر دفن میشوند .

بتن ماده ای بسیار محکم , بادوام و ارزان میباشد . نوع بتن استفاده شده در ساخت سپتیک تانک بتنی عمدتا بتن تیپ 5 میباشد . این نوع بتن با ماده ضد سولفاته ای ترکیب میگردد که باعث کاهش خوردگی و سولفاته شدن بدنه داخلی سپتیک تانک بتنی میگردد . سپتیک تانک بتنی بصورت استوانه ای بوده و معمولا قطر آنها بین 1.2 تا 1.6 متر میباشد . ارتفاع سپتیک تانک های بتنی تعیین کننده حجم نهایی آنهاست . سپتیک تانک های بتنی عمدتا به چهار بخش تقسیم بندی میشوند . این چهار بخش در حکم مخزن های تعفن برای سپتیک تانک بتنی میباشد . سپتیک تانک فاضلابی بتنی در مناطقی با خاک نرم یا بارهای ترافیکی بالا کاربرد دارند . سپتیک تانک های بتنی فاضلابی از استحکام بسیار بالای برخوردار هستند . همچنین در بدنه این سپتیک تانک ها از میله های آهنی و فولادی در هم تنیده استفاده گردیده که باعث حفظ شکل سپتیک در طول سالیان متمادی میگردد . نسبت عملکرد سپتیک تانک بتنی در آشغالگیر و گند زایی بسیار مهم میباشد . چرا که جنس بتن به دلیل دفع سریع گرما باعث کاهش عملکرد بهینه باکتری های بیهوازی می شود . ولی از طرفی دمای مناسبی برای ته نشینی چرب های شناور را فراهم می آورد .



دیواره جدا کننده یا پارتیشن سپتیک تانک فاضلابی

این دیواره دارای سوراخهای میباشد که به فاضلاب زلال امکان سرریز شدن از انباره اولیه به انباره ثانویه را می دهد . لوله های ورودی و خروجی در فاصله های 60 سانتی متری از نصب شده اند و در این بین سوراخ های سپتیک دقیقا در وسط این فاصله قرارگرفته اند. دیواره های سپتیک پلی اتیلن معمولا یک یا دو تکه میباشد ولی در سپتیک تانک بتنی معمولا به صورت 3 و 4 باله میباشد .



ونت هوا در سپتیک تانک فاضلابی

جهت خروج گازهای سپتیک تانک که عمدتا متان میباشد و حاصل عملکردهای باکتری هاست یک ونت هوا در سپتیک کار گذاشته شده است این ونت توسط یک لوله باریک و دراز از بالاترین نقطه ساختمان به هوای آزاد تخلیه میشود . تذکر : در انتهای ونت هوا حتما یک درپوش توری و یا یک خم 90درجه به لوله داده شود تا احیانا از ورود حیوانات و مسدود شدن لوله جلوگیری گردد.

تلفن :  منقضی شده
منطقه :  استان تهران
آدرس :  استان تهران - تهران
تماس با آگهی دهنده ()
در مورد: سپتیک تانک فاضلاب ؛ سپتیک تانک پلی اتیلن
نام :
ایمیل یا تلفن :
پیام :

کلمات کلیدی :