ورود کاربران



تازه وارديد؟ ثبت نام كنيد


آپلود ویدیو

با انتشار ویدیو در دالفک، مشتریان جدید را کشف کنید.
http://www.dalfak.com

پرداخت با کارتهای عضو شتاب

آگهی های جدید

عسل برای افراد دیابتی

عسل برای افراد دیابتی

آیاعسل برای بیماران دیابتی مناسب است؟
آیا عسل برای افراد دیابتی منع شده است؟
آیا انواع خاصی از عسل هستند که برای درمان دیابت مفید باشند؟
اینها سوالاتی هستند که افراد دیابتی در مواجهه با عسل می پرسند.
عسل یک غذای شیرین هست که تقریبا 70 درصد آن از کربوهیدرات تشکیل شده است و یک قاشق غذاخوری عسل تقریبا 17 گرم کربوهیدرات دارد. بنابراین نمی تواند در مقدارهای زیاد به افراد دیابتی تجویز شود. افرادی که از دیابت رنج می برند در خون خود گلوکز اضافی دارند بنابراین انواع عسلی که مقدار کمتری گلوکز و مقدار بیشتری فروکتوز داشته باشد بهتر مورد استقبال ارگانیسم بدن بیمار قرار می گیرد. در واقع گلوکز برای جذب، به انسولین احتیاج دارد اما فروکتوز مکانیزم جذب متفاوتی دارد و به انسولین احتیاجی ندارد. عسل آقاقیا مقدار زیادی فروکتوز دارد و به همین دلیل بعضی از متخصصان توصیه می کنند که این نوع عسل بهترین عسل برای افراد دیابتی هست.
شما اگر از پزشکتان در مورد مصرف عسل بپرسید به شما خواهد گفت که عسل غذایی نیست که ما آن را در برنامه غذایی یک بیمار دیابتی به راحتی بگنجانیم. چون عسل مقدار زیادی گلوکز(31%) دارد. اما عسل می تواند بخشی از رژیم غذایی یک بیمار دیابتی باشد به شرط آنکه فرد یک رژیم با کربوهیدرات کم را رعایت کند در واقع مقدار کربوهیدرات مصرفی برای یک بیمار مهم تر از نوع کربوهیدرات مصرفی هست. و متخصصان تغذیه موافق اند که در یک رژیم غذایی متعادل می توان مقدار کمی عسل مصرف کرد.
نویسنده کتاب (Bee products used in medicine) ذکر کرده است که افراد دیابتی می توانند در روز 20 تا 30 گرم عسل طبیعی خالص تحت نظر و مشورت دکترشان مصرف کنند. بنابراین این افراد می توانند قبل یا بعد از صبحانه این مقدار عسل را به صورت رقیق شده در آب یا چای و یا آب گریپ فروت مصرف کنند.
بیشتر پزشکان از اینکه به بیماران دیابتی خود بگویند شما در روز می توانید مقدار کمی عسل بخورید اجتناب می کنند چون از این می ترسند که بیمار به مقدار کم بسنده نکند و مقدار مصرف را افزایش دهد.
پس به این نتیجه رسیدیم تصوری که در بین مردم وجود دارد که بیماران دیابتی بدون محدودیت و همانند یک فرد سالم می توانند عسل طبیعی را مصرف کنند طبق نظر پزشکان اشتباه هست. و فقط در شرایط ذکر شده در بالا می توانند عسل با درصد فروکتوز بالا را به میزان کم مصرف کنند. البته متخصصان طب سنتی با سختگیری کمتری مجوز خوردن عسل برای بیماران دیابتی را می دهند. و پاره ای از تحقیقات هم نشان داده است که مصرف معقول عسل برای بیماران دیابتی نوع 2 مفید هست.
جدا از همه اینها عسل در زمینه پیشگیری دیابت و درمان زخم های دیابتی بسیار موثر هست. تحقیقات اخیر نشان داده است که جایگزینی کامل شکر با عسل خطر ابتلا به دیابت را تا 70 درصد کاهش می دهد. و همینطور با مالیدن عسل بر روی زخم های دیابتی می توان بهبودی این زخم ها را سرعت بخشید و حتی از لزوم قطع شدن پای دیابتی جلوگیری کرد.
به منظور پیشگیری از ابتلا به دیابت خانواده ها باید استفاده از عسل را به جای شکر در برنامه غذایی خودشان جدی بگیرند.
به بیماران دیابتی توصیه می شود که میزان دریافت بدن خود از ویتامین ها و مواد مغذی مثل B1, B6, B12, C, E و بیوتین را افزایش دهند و عسل و به ویژه عسل طبیعی تابستانه منبع مناسبی برای این مواد می باشد. وقتی شما عسلی را برای بیماری دیابتی می خرید باید مطمین باشید که عسل طبیعی هست وگرنه عسل های تقلبی بر مشکلات بیماران دیابتی می افزایند.

» سایر تصاویر برای این آگهی

تلفن :  منقضی شده
منطقه :  استان اصفهان
آدرس :  استان اصفهان - اصفهان
تماس با آگهی دهنده ()
در مورد: عسل برای افراد دیابتی
نام :
ایمیل یا تلفن :
پیام :

کلمات کلیدی :