ورود کاربران



تازه وارديد؟ ثبت نام كنيد


آپلود ویدیو

با انتشار ویدیو در دالفک، مشتریان جدید را کشف کنید.
http://www.dalfak.com

پرداخت با کارتهای عضو شتاب

آگهی های جدید

کلمات کلیدی

فروش نصب و راه اندازی راه حل های مجازی سازی

فروش نصب و راه اندازی راه حل های مجازی سازی

فروش نصب و راه اندازی و ارائه راه حل های مجازی سازی VMware
جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره
***********
***********
تماس حاصل فرمایید
چرا Virtualization ؟
با گسترش روز افزون استفاده از کامپیوتر و برنامه های کامپیوتری در سازمان ها و شرکت های بزرگ، شبکه های کامپیوتری نیز روز به روز بزرگتر، پیچیده تر و هزینه بر تر می شوند. بطوریکه برای مدیریت یک شبکه بزرگ کامپیوتری ، نیاز به تعدادی نیروی متخصص، هزینه ی زیادی برای خرید تجهیزات و همچنین فضای زیادی جهت نگهداری این تجهیزات می باشد. از طرفی دیگر امن نگه داشتن این مجموعه بزرگ در برابر حملات و تهدیدات امنیتی نیز چالشی است که نیاز به وقت، هزینه و صرف انرژی فراوان دارد. اما شاید مهمترین دغدغه هر مدیر شبکه این باشد که برنامه های شبکه، همیشه در دسترسی و در حال سرویس دادن به کاربران باشند.
موارد فوق مدیران شبکه و دست اندر کاران صنعتIT را به فکر انداخت تا راه حلی کامل، جامع و قابل اطمینان برای این موارد بیابند و این راه حل چیزی نیست جز Virtualization و استفاده از محیط مجازی.
Virtualization چیست؟
بطور خلاصه Virtualization یعنی راه اندازی چند سرور مجازی بر روی یک سرور فیزیکی. در حالت عادی مدیران شبکه مجبور هستند تا به ازای هر سرویسی که می خواهند راه اندازی کنند، یک سرور جدید خریداری کنند تا هم بتوانند نیازهای آن برنامه را برآورده کنند و هم برنامه هایشان با هم تداخل پیدا نکنند که این یعنی افزایش هزینه، افزایش نیروی متخصص جهت پشتیبانی، افزایش فضای لازم جهت نگهداری و افزایش امکان از کار افتادن سرویس ها. این موضوع در حالی اتفاق می افتد که این سرورها اغلب با میزان بسیار کمی از RAM, CPU و دیگر امکانات سخت افزاری خود در حال کار می باشند.مجازی سازی، علاوه بر اینکه نیاز به سرورهای فیزیکی را به شدت کاهش می دهد مزایای بسیار زیاد دیگری را نیز به همراه خواهد داشت که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
نمودارهای زیر نشان می دهند که چطور مجازی سازی توسط محصولات شرکت VMware می تواند در زمینه های گوناگون به یک سازمان کمک نماید:

بطور خلاصه باید گفت که حرکت به سمت Virtualizationیعنی حرکت به سمت:
•کاهش هزینه‌های راه اندازی
•کاهش هزینه‌های پشتیبانی
•استفاده کامل از منابع موجود در شبکه
•کاهش زمان Downtime
•کاهش میزان مصرف برق
•کاهش فضای مورد نیاز
و در نهایت همگام شدن با تکنولوژی روز دنیا و کمک به حفظ محیط زیست
چرا VMware ؟
در زمینه Virtualization شرکتهای مختلفی محصولات خود را به بازار عرضه کرده اند اما تنها تعداد کمی از آنها توانسته اند محصول مورد قبولی ارائه دهند و بخشی از سهم بازار را بدست آورند. این شرکتها عبارتند از VMware, Citrix و Microsoft . در زیر مقایسه ای از محصولات این شرکتها را می بینیم:

همانطور که در شکل بالا مشخص است، شرکت VMware با محصول vSphere 4 خود، بطور چشمگیری از دیگر رقبای خود پیش است و همین موضوع باعث شده است تا بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص دهد.
آشنایی با برخی اصطلاحات VMware vSphere
برای اینکه بتوانیم به توضیح سرویس های نرم افزار VMware vSphere بپردازیم، نیاز داریم تا در ابتدا با برخی از اصطلاحات و اسامی این محصول آشنا شویم:
1.ESX : منظور از ESX یا Host همان سرور فیزیکی ما هست که سرورهای مجازی ما بر روی آن قرار می گیرند و از امکانات سخت افزاری آن استفاده می کنند. همانطور که در شکل زیر می بینید:


2.vSphere Client : برنامه ای است که برای وصل شدن به یک ESX یا vCenter و مدیریت آنها توسط Admin شبکه استفاده می گردد.


3.vCenter : برنامه ای است که بطور همزمان می تواند به چند ESX وصل شود و آنها را در یک کنسول واحد مدیریت نماید. همچنین جهت استفاده از سرویسهای اصلی vSphere حتما باید یک سرور vCenter داشته باشیم:


4.Storage: مکانی که اطلاعات و داده های سرورهای مجازی بر روی آن نگهداری می شوند. این مکان می تواند بصورت مرکزی (مانند SAN, NAS, NFS) و یا Locally (بر روی هارد ESX) باشد.
نسخه ها و Licensing برنامه
محصول VMware vSphere 4 بنا به نیازهایی که سازمانهای مختلفی در مقیاس های مختلف ممکن است داشته باشند، نسخه های مختلفی ارائه کرده است. این نسخه ها هرکدام دارای یکسری از امکانات پیشرفته می باشند و همانطوری که در شکل زیر مشاهده
می کنید، کاملترین این نسخه ها، نسخه Enterprise + می باشد که شامل تمامی امکانات می باشد:

نحوه خریداری کردن License برنامه نیز به اینصورت می باشد که خریدار پس از انتخاب نسخه مورد نیاز خود، باید به ازاء هر CPU فیزیکی ای که روی ESX هایش وجود دارد، یک لایسنس خریداری نماید. همچنین به ازاء هر سرور vCenter ای که دارد، باید یک لایسنس مخصوص vCenter خریداری نماید.
نکته: در اکثر موارد نیازی به داشتن بیش از یک vCenter نمی باشد.
در ادامه به تشریح مراحل راه اندازی یک محیط Virtual از یک محیط ساده تا یک محیط پیشرفته در 3 مدل می پردازیم و در هر مدل به تشریح سرویسها و نیازهای آن خواهیم پرداخت.
مدل 1
این مدل ساده ترین و ابتدایی ترین روش برای راه اندازی یک محیط مجازی می باشد. در این روش ابتدا با استفاده از یک سرور فیزیکی قدرتمند شروع به نصب برنامه VMware vSphere 4 می کنیم. سپس بر روی کامپیوتر دیگری برنامه vSphere Client را نصب می کنیم و توسط آن به ESX وصل می شویم.

در این حالت می توانیم نسبت به ساختن سرورهای مجازی، نصب سیستم عامل بر روی آنها، دیدن کنسول آنها از داخل برنامه، دیدن Performance آنها و بطور کلی مدیریت این سرورها اقدام نمود.
مزایا
عدم نیاز به خرید نسخه های حرفه ای لایسنس برنامه
عدم نیاز به نصب و خرید لایسنس برنامه vCenter
عدم نیاز به داشتن Storage مشترک
یادگیری آسان چگونگی کار با برنامه
معایب
بعلت عدم وجود vCenter و Storage مشترک، امکان استفاده از سرویسهای پیشرفته برنامه مانند vMotion, DRS, vStorage, High Availability, Fault Tolerance و ... (که در مدل 2 به توضیح آنها خواهیم پرداخت) وجود ندارد. همچنین عدم وجود vCenter به منزله عدم امکان استفاده از Plug in ها و برنامه های جانبی مختلفی است که بر روی آن می توان نصب کرد.
لایسنس های مورد نیاز
برای این مدل تنها به نسخه Enterprise Plus برنامه نیاز می باشد.
سخت افزارهای مورد نیاز
بدیهی است که سخت افزار مورد نیاز در این مدل و مدل های دیگر، بستگی کامل به تعداد VM مورد نیاز مشتری که قرار است روی ESX راه اندازی شود دارد و میزان RAM و CPU ی آن باید با توجه به نوع سرورهای Virtual و سرویسی که قرار است در شبکه بدهند تعیین گردد. در این مدل داشتن حداقل یک کارت شبکه اترنت با سرعت یک GBPS مورد نیاز می باشد.سرور پیشنهادی     HP DL 380 G7 میباشد.
آموزش
برای آموزش در این مدل به حدود 4 ساعت زمان نیاز است.
برآورد هزینه
ردیفشرح کالاتعداد
1VMware vSphere 4 Enterprise Plus for 1                                             processor (Max 6 cores per processor)4                    
2Basic Support/Subscription for VMware vSphere Enterprise Plus for 1 processor for 1 year            4                                     
3آموزش کار با نرم افزار4 ساعت
•خرید ساپورت برای سال اول اجباری است.

مدل 2
در این مدل با اضافه کردن ESXهای جدید، vCenter و Storage مشترک، قصد داریم تا از اکثر سرویسهای پیشرفته برنامه استفاده نماییم. بنابراین ابتدا به یک ویندوز سرور 2003 جهت راه اندازی vCenter نیازمندیم. این سرور می تواند بصورت یک سرور فیزیکی مجزا و یا سروری مجازی باشد. همچنین برای Database آن نیز نیاز به SQL Server داریم که می تواند روی vCenter و یا سرور دیگری قرار داشته باشد.
برای بهره مندی از Storage مشترک نیز می توانیم از Storage های SAN , NAS و یا NFS استفاده نماییم. درصورتیکه Storage ما دارای فضای مورد نیاز نباشد، می توانیم از چند Storage استفاده نماییم.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره
***********
***********
تماس حاصل فرمایید

تلفن :  منقضی شده
منطقه :  استان تهران
آدرس :  استان تهران - تهران
تماس با آگهی دهنده ()
در مورد: فروش نصب و راه اندازی راه حل های مجازی سازی
نام :
ایمیل یا تلفن :
پیام :

کلمات کلیدی :

آگهی های مرتبط